بازنگری آیین‌نامه اعطای بورسیه تحصیلی/پوشش ۴۰ درصدی برنامه سلامت خانواده

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در نوزدهمین روز از آذر به تغییرات حقوق بازنشستگان، ۶۷ قلم دارو تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج، ایران در رتبه پانزدهم تولید علم جهان، محکومیت۷۹۸هزار میلیارد ریالی خودروسازان، جراحی زیبایی حیوانات، پوشش۴۰درصدی برنامه سلامت خانواده، شیر رایگان در مدارس تهران و کاشت پنج هزار نهال به یاد کودکان شهید غزه پرداخته است.

به گزارش ایرنا، نوزدهمین روز آذر ۱۴۰۲ با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که روی خروجی سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا منتشر شد. گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

تغییرات حقوق بازنشستگان در سال آینده چقدر خواهد بود؟

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ زمانی که منتشر شد، تغییری در میزان حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران به عنوان بخش بزرگی از جامعه در سال آینده نسبت به امسال اعمال نشد اما با تصویب موضوع همسان‌سازی حقوق افراد بازنشسته در مجلس، جرقه‌ای در حقوق این افراد خواهد خورد زیرا پایین بودن میزان حقوق و بهبود معیشت دغدغه و مطالبه جدی آنان است.

میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری حدود ۲۰ درصد در لایحه بودجه رشد داشت و در سال آینده این رقم افزایشی همان ۲۰ درصد است. این در حالی است که با موضوع همسان‌سازی در برنامه هفتم توسعه و در سه سال آینده حقوق این افراد رشد چشمگیری خواهد داشت. بازنشستگان که با افراد تحت تکفل در ۱۸ صندوق بازنشستگی حدود ۶ میلیون نفر و با جامعه تحت تکفل ۲۴ میلیون نفر را شامل می‌شوند انتظاراتی از دولت در راستای افزایش حقوق و حتی متناسب‌سازی حقوق داشته و دارند.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

بازنگری آیین‌نامه اعطای بورسیه تحصیلی/پوشش ۴۰ درصدی برنامه سلامت خانواده

اعلامیه جهانی حقوق بشر و نیمه تاریک آن

اندیشه حقوق بشر در عمل، مبین نیمه تاریکی است که به علت انحصارطلبی و عملکرد نادرست برخی از مؤسسان اولیه آن، قربانی فزون‌طلبی قرار گرفته است و ملل جهان را به هر سرنوشتی که خود می‌خواهد، مبتلا می‌کند.

اعلامیه حقوق بشر در سال ۱۹۴۸ در یک اقدام تشریفاتی توسط همسر رئیس‌جمهور آمریکا (النور روزولت) در سانفرانسیسکو رونمایی شد. این اعلامیه برگرفته از اعلامیه حقوق بشر انقلاب فرانسه و بیانیه اعلام استقلال آمریکا است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بازنگری آیین‌نامه اعطای بورسیه تحصیلی/پوشش ۴۰ درصدی برنامه سلامت خانواده


۶۷ قلم دارو تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج قرار گرفت

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۶۷ قلم داروی فاقد پوشش بیمه‌ای تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج قرار گرفته است.

محمد اسماعیل کاملی افزود: ۶۷ قلم داروی فاقد پوشش بیمه‌ای شامل ۲۰ قلم دارو برای بیماران دیابتی، ۱۷ قلم دارو برای بیماران متابولیک، ۱۳ قلم دارو برای بیماران قلبی عروقی و پرفشاری خون، ۶ قلم دارو برای بیماران سیستیک فیبروزیس، پنج قلم دارو برای بیماران اس ام ای، پنج قلم دارو برای بیماران سرطانی و یک قلم دارو برای بیماران مبتلا به هپاتیت c تحت پوشش صندوق صعب العلاج قرار گرفته است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بازنگری آیین‌نامه اعطای بورسیه تحصیلی/پوشش ۴۰ درصدی برنامه سلامت خانواده

آغاز پروژه کلان طراحی نظام تعلیم و تربیت هوشمند در دستور کار است

رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: برنامه آموزش مجازی برای دوره‌های تحصیلی را مدنظر داریم، حدود یک سال است که برنامه درسی آموزش مجازی را بررسی کردیم و طرح آن تحویل داده شده، البته قرار است پروژه کلان طراحی نظام تعلیم و تربیت هوشمند نیز آغاز شود.

علی محبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره احتمال تغییر تقویم آموزشی مدارس و پیش بینی تعطیلات زمستانی برای دانش‌آموزان اظهار کرد: پیش از این طرح ساماندهی تعطیلات با بررسی برخی پژوهش‌ها تدوین شده بود و هم اکنون نیز پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، یک طرح پژوهشی را در این خصوص آغاز کرده است.ادامه این خبر را اینجا بخوانید.

بازنگری آیین‌نامه اعطای بورسیه تحصیلی/پوشش ۴۰ درصدی برنامه سلامت خانواده


انجام رایگان پیشرفته‌ترین اعمال جراحی قلب در بیمارستان شهید لواسانی

بیمارستان شهیدلواسانی مرکز درمانی ویژه قلب سازمان تأمین‌اجتماعی است، تجهیزات به‌روز و جمعی از متخصصان صاحب‌نام قلب و عروق در این مرکز باعث شده است که این بیمارستان یکی از قطب‌های جراحی قلب در کشور باشد که خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی و نیز امکان انجام پیشرفته‌ترین اعمال جراحی قلب را به‌صورت رایگان برای بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی فراهم کرده است.

دکتر سیدعلی جمالیان فوق‌تخصص قلب و عروق و فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی و رئیس بیمارستان شهید لواسانی تأمین‌اجتماعی در مورد تاریخچه این مرکز درمانی گفت: بیمارستان شهید لواسانی که مردم بیشتر آن را با نام بیمارستان سرخه‌حصار می‌شناسند، در همسایگی جنگل سرخه‌حصار و در طبیعتی چشم‌نواز قرار دارد که در گذشته یکی از کاخ‌ها و تفرجگاه‌های ناصرالدین شاه قاجار بوده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بازنگری آیین‌نامه اعطای بورسیه تحصیلی/پوشش ۴۰ درصدی برنامه سلامت خانواده


رتبه تولیدات علمی ایران در جهان به ۱۵ رسیده است

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رتبه علمی ما از نظر سایت‌های بین‌المللی و در ۲ همایش بین‌المللی ۱۷ و ۱۵ است و در تولیدات علمی به رتبه ۱۵ جهان رسیده است.

پیمان صالحی در مراسم بزرگداشت روز ملی پژوهش در اردوگاه شهید باهنر اظهارکرد: رتبه جهانی ما در تولیدات علمی ۲۶ سال گذشته با ۸۵۱ تولید علمی، رتبه ۵۴ دنیا بود اما در سال ۲۰۲۲ با بیش از ۷۸ هزار تولید علمی به رتبه ۱۵ جهان رسیده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بازنگری آیین‌نامه اعطای بورسیه تحصیلی/پوشش ۴۰ درصدی برنامه سلامت خانواده

رسیدگی به ۱۲هزار پرونده گران‌فروشی نانوایی‌ها/محکومیت ۷۹۸ هزار میلیارد ریالی خودروسازان

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی به برخورد تعزیرات با نانوایی‌هایی که تخلفات گران‌فروشی و کم‌فروشی دارند اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تعداد ۱۲ هزار و ۸۶۹ فقره پرونده گران‌فروشی و کم‌فروشی نانوایی‌ها رسیدگی شده است که ارزش ریالی این پرونده‌ها ۴۰۹ میلیارد ریال بوده و محکومان به پرداخت هزار و ۸۲۹ میلیارد ریال محکوم شدند.

محمدعلی اسفنانی در نشست خبری اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون، تعداد ۴۵۴ هزار و ۸۸۴ فقره پرونده وارده به تعزیرات ارجاع شده است که از این تعداد نیز حدود ۴۳۰ هزار پرونده منتهی به صدور حکم و مختومه شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بازنگری آیین‌نامه اعطای بورسیه تحصیلی/پوشش ۴۰ درصدی برنامه سلامت خانواده


پنج هزار نهال به یاد کودکان و زنان شهید غزه کاشته می‌شود

آیین کاشت پنج هزار نهال به یاد کودکان و زنان شهید غزه با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بوستان جنگلی سعادت آباد برگزار شد.

آیین کاشت پنج هزار نهال به یاد کودکان و زنان شهید غزه همزمان با روز جهانی حقوق بشر در بوستان جنگلی سعادت آباد تهران ، با حضور انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران برگزار شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بازنگری آیین‌نامه اعطای بورسیه تحصیلی/پوشش ۴۰ درصدی برنامه سلامت خانواده


شیر رایگان به مدارس تهران رسید

توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی که در آغاز سال تحصیلی جدید از سوی رییس جمهور وعده آن داده شده و در هفته های گذشته توزیع آن در سایر استان‌ها آغاز شده بود، امروز - یکشنبه - به شهر تهران رسید و قرار است از این پس دو روز در هفته در بین دانش آموزان ابتدایی توزیع شود.

خبر خوش توزیع رایگان شیر در مدارس که نویدبخش تقویت سلامت جسمی و ذهنی دانش‌آموزان است، پس از ۶ سال توقف با اهتمام دولت سیزدهم در سال تحصیلی جدید محقق شد؛ ایده توزیع شیر در مدارس با زیرپوشش قرار دادن حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز در سال ۷۹ آغاز شد و براساس این طرح، ۷۰ نوبت شیر در طول سال تحصیلی در میان دانش‌آموزان توزیع می‌شد اما به مرور از میزان توزیع شیر در مدارس کاسته شد و در نهایت در سال ۹۶ به بهانه کمبود منابع اعتباری، این طرح متوقف شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بازنگری آیین‌نامه اعطای بورسیه تحصیلی/پوشش ۴۰ درصدی برنامه سلامت خانواده

خانه‌نشینی معلولان شدید، رنج خانواده‌ها و ضرورت توانبخشی اجتماعی

«برای کار از خانه بیرون می‌روم، هنگامی که برمی‌گردم پسر ۴۲ ساله‌ام که دارای معلولیت شدید است، روی تخت، سرش را بین دو دستانش گرفته و به فکر فرو رفته است؛ ای کاش برای اوقات فراغت و بیکاری او می‌توانستم کاری کنم»؛ اینها سخنان مادری شکسته دل و بیمار است که سالهاست رنج خانه‌نشینی پسرش را بر دوش می‌کشد.

مشخصات حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دارای معلولیت در بانک اطلاعاتی کمیسیون پزشکی سازمان بهزیستی کشور ثبت شده‌ است که دارای اختلالات هوشی، شناختی، ‌رشدی، اعصاب و روان، جسمی و حرکتی (ارتوپدی و نورولوژیک)، ‌شنوایی، بینایی و صوت و گفتار هستند. از سوی دیگر ۳۳ هزار فرد دارای ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و سالانه ۲۵۰۰ نفر دارای ضایعه نخاعی به افراد تحت پوشش بهزیستی اضافه می‌شوند و جزو افرادی هستند که معلولیت شدید و خیلی شدید دارند؛ البته افراد دیگری دارای معلولیت شدید از نوع بینایی، شنوایی، رشدی، هوش و اعصاب و روان هستند.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

بازنگری آیین‌نامه اعطای بورسیه تحصیلی/پوشش ۴۰ درصدی برنامه سلامت خانواده

جراحی زیبایی حیوانات، مصداق حیوان آزاری

جراحی زیبایی حیوانات خانگی در حالی در سال‌های اخیر رواج یافته که به اعتقاد کارشناسان این اقدام از مصادیق حیوان آزاری است و در واقع با این کار حقوق حیوان را زیر پا گذاشته‌ایم.

اگر یک روز بعد از بیدار شدن از خواب، پرده اتاق را کنار بزنید و ناگهان با دنیایی خاکستری و بدون گیاه و حیوان مواجه شوید چه حسی پیدا خواهید کرد؟ می توانید چنین دنیایی را تصور کنید؟ قطعا ترسناک خواهد بود، اما با توجه به شرایط گونه های جانوری و وضعیت محیط زیست در دنیا؛ به نظر می رسد تصور چنین صحنه ای چندان دور از انتظار نباشد، اما فکر کردن به چنین دنیایی ترسناک است، دنیایی بدون جنگل، صداهای جورواجور، طیف رنگ های گسترده و زندگی بخش، فقط و فقط انسان و ساختمان؛ خوف برانگیز است، اما گویی چنین دنیایی برای بسیاری از انسان ها چندان هم وحشتناک نیست، آمار انقراض گونه ها می تواند مصداق این ادعا باشد.ادامه این خبر را اینجا بخوانید.

بازنگری آیین‌نامه اعطای بورسیه تحصیلی/پوشش ۴۰ درصدی برنامه سلامت خانواده

راهور: شماره‌گذاری خودروهای توقیفی «دبش» کذب است

پلیس راهور فراجا در پی انتشار اتهام غیر واقعی مبنی بر شماره‌گذاری خودروهای توقیفی شرکت چای دبش، در اطلاعیه‌ای این خبر را تکذیب و اعلام کرد: هر نقل و انتقالی برای خودروهای مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی در یک فرآیند کاملاً روشن و شفاف صورت می‌پذیرد.

در این اطلاعیه آمده است: در پی انتشار مطلبی کذب و مغرضانه و سراسر اتهام زنی ضد انقلاب خارج نشین در فضای مجازی مبنی بر اینکه پلیس راهور خودروهای شرکت چای دبش را که مورد توقیف قرار گرفته‌اند، به نام اشخاص و یا شرکت های دیگری نقل و انتقال می کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بازنگری آیین‌نامه اعطای بورسیه تحصیلی/پوشش ۴۰ درصدی برنامه سلامت خانواده

بازنگری آیین‌نامه اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان علوم پزشکی

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت گفت: آیین‌نامه اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان داخل کشور تا سال ۹۷ فعال بوده و پیرو دستور معاون آموزشی وزارت بهداشت، این آیین نامه مورد بازنگری کلی و اساسی قرار گرفت.

دکتر کاظم قهرمان‌زاده درباره آیین نامه بورسیه تحصیلی اظهارداشت: به منظور تامین نیازهای آموزشی، درمانی، بهداشتی و تخصصی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، مراکز درمانی، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی از بین پذیرفته شدگان آزمون سراسری تمام رشته ها در مقاطع مختلف علوم پزشکی، دانشجویان بورس انتخاب می شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بازنگری آیین‌نامه اعطای بورسیه تحصیلی/پوشش ۴۰ درصدی برنامه سلامت خانواده


پوشش ۴۰ درصدی برنامه «سلامت خانواده» شهری در کشور

سرپرست مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام پوشش ۴۰ درصدی برنامه «سلامت خانواده» در شهرهای کشور گفت: این برنامه تاکنون در ۱۸۲ شهر کشور اجرایی شده و بیش از ۲۰ میلیون ایرانی تحت پوشش آن قرار دارند.

محسن بارونی در سیزدهمین جلسه قرارگاه سلامت خانواده در ستاد وزارت بهداشت، گفت: ۲۰ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۵۰۱ نفر تاکنون تحت پوشش برنامه «سلامت خانواده» قرار گرفته اند که ۴۰ درصد جمعیت هدف در شهرها را تشکیل می دهند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بازنگری آیین‌نامه اعطای بورسیه تحصیلی/پوشش ۴۰ درصدی برنامه سلامت خانواده


درخواست نظام پزشکی از پلیس: از ضرب و جرح پزشکان و پرستاران جلوگیری شود

رییس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به اهمیت تامین امنیت شاغلین حوزه سلامت در مراکز درمانی از پلیس خواست تا در جلوگیری از حوادث آسیب رسان و ضرب وجرح و عدم امنیت پزشکان و پرستاران با نظام سلامت همراهی کند.

محمد رئیس‌زاده در تماس تلفنی با سردار سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی فراجا از موضع گیری فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی در این زمینه و تاکید بر برخورد قاطع با اوباشگری در مراکز درمانی تشکر کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بازنگری آیین‌نامه اعطای بورسیه تحصیلی/پوشش ۴۰ درصدی برنامه سلامت خانواده

متفورمین پرمصرف‌ترین داروی ایرانی‌ها/افتتاح خط تولید انسولین نسل جدید در کشور

رییس سازمان غذا و دارو «متفورمین» را پرمصرف‌ترین دارو در کشور دانست و گفت: پیشرفت علم داروسازی در حرکت به سمت انسولین‌های طولانی اثر برای مبتلایان به دیابت است.

سید حیدر محمدی در آیین تولید نخستین انسولین نسل جدید در کشور اظهارداشت: به استناد آمارهای سازمان بهداشت جهانی از بیماری دیابت، حدود ۹۰ درصد از جمعیت دیابتیک دنیا از داروهای خوراکی این بیماری استفاده می‌کنند و حدود ۱۰ درصد نیز مصرف کننده انسولین تزریقی هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بازنگری آیین‌نامه اعطای بورسیه تحصیلی/پوشش ۴۰ درصدی برنامه سلامت خانواده

نخستین دادگاه تبعه سوئدی به اتهام جاسوسی برگزار شد

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات یوهان هنریک نیلز فلودروس تبعه سوئدی به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی، به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین افشاری در شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

قاضی در ابتدای این جلسه گفت: متهم یوهان هنریک نیلز فلودروس به همراه وکلای خود در جلسه حضور دارد، مترجم رسمی نیز در جلسه حاضر است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

بازنگری آیین‌نامه اعطای بورسیه تحصیلی/پوشش ۴۰ درصدی برنامه سلامت خانواده

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha