به گزارش ایرنا، محمد سیروان گرامی پرور روز یکشنبه به مناسبت شانزدهمین سالروز تاسیس این بانک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال در مجموع این بانک در استان کرمانشاه به ۱۷۹ هزار نفر تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته تنها حدود ۶۵ هزار نفر بود.
وی با بیان اینکه از این تعداد دریافت کننده تسهیلات، پنج هزار و ۶۹۷ نفر جزو دریافت کنندگان تسهیلات بدون ضامن هستند افزود: پیش بینی می شود شمار دریافت کنندگان تسهیلات این بانک در استان تا پایان امسال به حدود ۲۰۰ هزار نفر برسد.
بیش از ۳۶۸ هزار نفر مشتری بانک قرضالحسنه مهر ایران
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران شعبه کرمانشاه شمار مشتریان این بانک در استان کرمانشاه را بیش از ۳۶۸ هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: میزان منابع این بانک نیز امسال در این استان با افزایش بسیار خوبی مواجه بوده و از ۵۲ هزار میلیارد ریال سال گذشته هم اکنون به ۸۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.
گرامی پرور افزود: کمترین میزان مطالبات معوق ( NPL ) در بین بانک ها نیز به بانک قرض الحسنه مهر ایران با ۴۳ صدم درصد تعلق دارد و این در حالی است که مطالبات سایر بانک ها به طور میانگین چهار تا پنج درصد است.
وی با بیان اینکه تعداد گشایش حساب های انجام شده نیز از ۲۱ هزار و ۳۸۳ سال گذشته امسال به ۳۸ هزار و ۵۶۹ حساب افزایش پیدا کرده است گفت: این بانک در زمینه بانکداری الکترونیک نیز جزو بانک های پیشتاز در کشور است.
افزایش ۶ برابری پرونده تسهیلات آنلاین
گرامی پرور بیان کرد: طی دو دهه اخیر مردم استقبال خوبی از بانکداری قرض الحسنه کرده اند و این استقبال خوب موجب شده است تا دید سنتی به قرض الحسنه، جواب گوی مراجعات مردم نباشد و مراجعات و استقبال زیاد مردم به این بانک موجب شد تا بانکداری دیجیتال و الکترونیک مورد توجه جدی قرار بگیرد.
وی تاکید کرد: در این راستا شمار پرونده های تسهیلات آنلاین از ۶ هزار و ۲۹۳ فقره پارسال به ۳۵ هزار فقره، شمار کاربران اینترنتی از ۸۴ هزار و ۱۶۹ نفر سال گذشته به ۱۰۱ هزار و ۲۰۳ نفر و تعداد کاربران همراه بانک نیز از ۱۴۲ هزار نفر به حدود ۲۰۰ هزار نفر طی این مدت افزایش پیدا کرده اند.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران شعبه کرمانشاه همچنین با اشاره به استقبال مشتریان این بانک از سفته الکترونیک نیز گفت: تعداد استفاده کنندگان از این خدمت از ۲۸۰ فقره در پارسال به ۲ هزار و ۲۰۰ فقره رسیده که نشان دهنده استقبال مردم از این شیوه است.
وی ادامه داد: میزان بوروکراسی اداری نیز در این بانک به صفر نزدیک شده است و راه اندازی سامانه دریافت تسهیلات آنلاین موجب شده تا تمام مراحل به صورت الکرتونیکی توسط متقاضی انجام و بانک نیز به صورت الکترونیکی اقدام به بررسی مدارک مشتریان کند.
گرامی پرور یادآور شد: این امر موجب شده مدت زمان دریافت تسهیلات آنلاین به ۴۸ ساعت و وام های فوری ( بدون ضامن) نیز در برخی موارد به کمتر از یک دقیقه کاهش پیدا کند.
ترویج بانکداری دیجیتال با « کیو بانک »
وی با اشاره به توسعه بانکداری هوشمند و دیجیتال در بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: یکی از پروژههایی که در این بانک ایجاد شده است، نئو بانک جدیدی به نام «کیو بانک» است که مبتنی بر فرایند دیجیتال است به طوری که افتتاح حساب، تسهیلات سنجی، سامانه ضمان، خریدها، خدمات، بازار سهام و در کل تمام سبک زندگی مشتریان را دچار تحول کرده است، زیرا شعار این بانک این است که قرض الحسنه میتواند محور زندگی مردم باشد.
گرامی پرور ادامه داد: کیو بانک پلتفرم کسب و کار و اکوسیستم قرض الحسنه بانک است زیرا این سامانه فراتر از یک بانک و پرداخت الکترونیک عمل کرده و به طور کامل پرداختهای خُرد مردم در قرض الحسنه را پوشش میدهد.
وی اضافه کرد: با نصب و به کارگیری نئو بانک جدید، مشتریان فضای جذابتری را در فضای بانکداری در کشور احساس خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، بانک قرض الحسنه مهر ایران شعبه کرمانشاه دارای ۲۱ شعبه در این استان است که از این تعداد ۹ شعبه در شهر کرمانشاه و مابقی در شهرستان ها است.
نظر شما