۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85317768
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه باند قاچاق پرندگان شکاری در استان بوشهر متلاشی شد

بوشهر-ایرنا- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با متلاشی شدن سه باند قاچاق پرندگان شکاری،۲۲ پرنده شکاری شاهین، بالابان و هوبره در این استان کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "سیداحسان موسوی" روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پرنده‌های شکاری در معرض خطر انقراض پس از طی مسیر طولانی به استان بوشهر مهاجرت می‌کنند که انتظار می‌رود میزبانی شایسته‌ای از این پرندگان شود.

وی بیان کرد: همزمان با فصل مهاجرت این پرندگان، سودجویان برای زنده‌گیری و فروش آنها به کشورهای حوزه خلیج فارس اقدام به کوخه‌نشینی می‌کنند که در این راستا ۲۵۳ کوخه تخریب و ادوات شکار آنان کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: در عملیات‌های برخورد با کوخه‌نشینان در مجموع ۲۷۵ پرنده دلیجه، ۲ قمری و گونه‌های دیگر کشف و در دامان طبیعت رهاسازی شدند.

موسی افزود: بر اساس قوانین شکار و صید پرندگان نادر و کمیاب و شکاری، سه سال حبس و بر اساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست، متخلفان برای شکار هر پرنده شاهین، بحری و بالابان ۲۰۰ میلیون تومان و برای شکار هوبره ۳۰ میلیون تومان جریمه می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha