تحکیم بنای صنعت فارس؛ اجرای ۹۶پروژه زیرساختی در شهرک‌ها

شیراز - ایرنا - شمار پروژه‌های زیرساختی شهرک‌های صنعتی فارس به عدد ۹۶ رسیده و این پروژه‌ها با اعتباری افزون بر پنج هزار میلیارد ریال و با هدف توسعه کیفی این شهرک‌ها، رونق فعالیت‌های اقتصادی در استان را شتاب بیشتری بخشیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رونق گرفتن شهرک‌های صنعتی در گرو احیای هر چه بیشتر واحدهای صنعتی و ایجاد زیرساخت‌های لازم اعم از برق، بهسازی و آسفالت معابر و تأمین آب و گاز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

 در استان فارس هم از ابتدای تشکیل این دولت تلاش بسیاری برای حل مشکلات زیرساختی شهرک‌های صنعتی شکل گرفته به گونه‌ای که‌ استاندار فارس همواره تأکید بسیاری بر ضرورت رونق شهرک‌های صنعتی و استقرار هر چه سریعتر واحدهای صنعتی و حل مشکلات مربوط به واگذاری زمین در این شهرک‌ها داشته‌ است.

اخیراً هم مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از شتاب در اجرای طرح‌های زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داده و گفته است که هم‌اکنون ۹۶پروژه زیرساختی با اعتبار افزون بر پنج هزار میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی استان در دست اجرا است.

تحکیم بنای صنعت فارس: اجرای ۹۶پروژه زیرساختی در شهرک‌ها

سید مصطفی هاشمی ادامه داد: با توجه به حجم بالای پروژه‌های عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان نظارت و کنترل پروژه‌ها بعنوان یک اصل در اجرای پروژه‌های زیرساختی مورد توجه و تأکید است.

وی در خصوص مهمترین طرح‌های زیرساختی در مرحله اجرا گفت: در حال حاضر ۳۷پروژه با اعتبار یک هزار میلیارد ریال در بخش برق و مخابرات، ۲۲پروژه با اعتبار ۲هزار میلیارد ریال در بخش زیرسازی و آسفالت، ۲۲پروژه با اعتبار یک هزار و ۵۰۰میلیارد ریال در بخش آب و فاضلاب و پنج پروژه با اعتبار ۱۰۰میلیارد ریال در بخش گاز در مرحله اجرا قرار دارند که متوسط پیشرفت فیزیکی طرح‌های زیرساختی در حال اجرا ۵۷درصد است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس همچنین افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۵۱پروژه زیرساختی در شهرک‌های صنعتی استان به بهره‌برداری رسیده و برای اجرای این طرح‌ها افزون بر ۹۰۰میلیارد ریال هزینه شده است.

به گفته او، حدود ۱۰۰ پروژه زیرساختی نیز در مراحل مختلف بررسی، برآورد، برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار قراردارد و توجه به شهرک‌ها و نواحی صنعتی مناطق محروم با هدف تکمیل زیرساخت‌ها و آماده‌سازی این شهرک‌های صنعتی برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی از اولویت‌های این شرکت در اجرای طرح‌ها هستند.

هاشمی اضافه کرد: در بخش زیرساختی این شرکت با ایجاد ۶۳شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر استان، نقش مهمی دربسترسازی به منظور استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی ایفا کرده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خواستار رصد و پایش روزانه واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی توسط مدیران شهرک‌ها شد و گفت: مدیران شهرک‌ها باید موارد و مشکلات واحدها را بصورت روزانه احصا و تلاش مضاعفی برای رفع مشکلات داشته باشند.

هاشمی درباره اجرای طرح به‌روزرسانی اطلاعات واحدهای صنعتی و تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی فارس هم گفت: نتایج این طرح که در مرحله پایانی قراردارد، مبنای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در حوزه‌های خدمات حمایتی و زیرساختی خواهدبود.

تحکیم بنای صنعت فارس: اجرای ۹۶پروژه زیرساختی در شهرک‌ها

استقرار صنایع در شهرک‌های صنعتی افزون بر تأمین امکانات زیربنایی به شکل مناسب، کامل، توجیه‌پذیر و اقتصادی این زمینه را فراهم می‌کند تا ضمن حفظ مسائل زیست‌ محیطی با تجمیع واحدهای صنعتی در کنار یکدیگر، شرایط ایجاد همکاری‌های جدید میسر و هم‌افزایی واحدهای صنعتی بیشتر شود.

ایجاد شهرک‌های صنعتی می‌تواند در تثبیت و نگه‌داشت جمعیت در نواحی مختلف، تأمین اشتغال و افزایش درآمد مؤثر باشد و نیاز است توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها بیش از پیش مورد توجه متولیان امر قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha