۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85318446
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تظاهرات هزاران مغربی در حمایت از غزه/ مخالفت با ادامه سازش

تهران-ایرنا-منابع خبری از تظاهرات هزاران شهروند مغربی در حمایت از مردم فلسطین و غزه خبر دادند.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا به نقل از العربی الجدید، هزاران شهروند مغربی در اعتراض به ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، در شهر رباط تظاهرات کردند و خواستار پایان سازش مغرب با رژیم صهیونیستی و تعطیلی دفتر ارتباطات این رژیم در رباط شدند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که مجموعه نهاد «اقدام ملی برای فلسطین» مسئول برگزاری آن بود، پرچم های فلسطین و مغرب را در دست داشتند.

آن‌ها همچنین تصاویری از مسجدالاقصی و در کنار آن تصاویر جنایت های صهیونیست ها در جنگ غزه را در دست داشتند و شعارهایی در حمایت از غزه و مقاومت و محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی و همدستی آمریکا با سران تل آویو سر دادند.

مغربی ها شعارهایی مانند «غزه نماد عزت است»، «به راه خود ادامه دهید تا پیروزی و آزادی محقق شود»، «فلسطین امانت است و سازش خیانت»، «ای حکام شکست خورده تصمیم را به ملت بدهید» و «ای پارلمان سازشگر، فلسطین فروشی نیست» سر دادند.

در کنار هزاران شهروند عادی مغربی، شخصیت‌های سیاسی، حقوقی و انجمنی این کشور نیز در این تظاهرات حضور داشتند که از مناطق مختلف مغرب به رباط آمده بودند.

همزمان با این تظاهرات یک طومار بلند بر اساس قانون اساسی مغرب برای جمع آوری امضا در راستای تعطیلی دفتر ارتباطات رژیم صهیونیستی تهیه شد و قرار است روند جمع آوری امضاها بر روی آن در شهرهای مختلف مغرب طی روزهای آتی انجام شود.

جنگ علیه غزه که در ۱۵ مهرماه آغاز شده بود پس از ۴۸ روز با توقف موقت هشت روزه مواجه شد و رژیم صهیونیستی دوباره در تاریخ دهم آذر ماه حملات و جنایات ضدانسانی خود به نوار غزه و هدف قرار دادن شهروندان فلسطینی را به بهانه آزادی اسرایش آغاز کرد که در اثر این اقدام (طی ۶۵ روز) تاکنون ۱۸ هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند. تعداد مجروحان نیز بالغ بر ۴۹ هزار و ۲۲۹ نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha