۶۰۰ استاد دانشگاه مغرب خواهان قطع روابط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی شدند

تهران - ایرنا - ۶۰۰ نفر از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه «عبدالمالک السعدی» استان تطوان مغرب خواهان قطع همکاری های این دانشگاه با دانشگاه حیفا در رژیم اسرائیل شدند.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از پایگاه خبری رای الیوم، ۶۰۰ نفر از اساتید، اعضای هیات علمی و کارکنان اداری دانشگاه عبدالمالک السعدی در استان تطوان در شمال غرب مغرب (مراکش) با امضاء طوماری و ارسال آن به رئیس دانشگاه خواستار لغو قرارداد همکاری این دانشگاه با دانشگاه حیفا در رژیم صهیونیستی شدند.

امضاکنندگان این طومار اعلام کردند که خواهان لغو توافقنامه امضا شده بین این دانشگاه با دانشگاه حیفا و پایان دادن به هرگونه همکاری و عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل و تمامی موسسات دانشگاهی وابسته به این رژیم هستند.

دانشگاهیان مغرب در این طومار افزودند که اقدام و ابتکار عمل آنها در راستای همبستگی با مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایات نسل کشی و جنایت علیه بشریت رژیم صهیونیستی است که بیش از هشت ماه است مردم فلسطین به ویژه غزه را در معرض آن قرار داده است.

آنها افزودند: جنایات نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل به طور عمدی و هدف مند تمام موسسات آموزش عالی غزه و فلسطین را هدف قرار داد که در این جنایات روسای دانشگاه ها، متولیان، اساتید دانشگاه ها و دانشجویان فلسطینی به شهادت رسیدند.

در سپتامبر ۲۰۲۲، دانشگاه دولتی عبدالمالک السعدی تطوان مغرب و دانشگاه یافا (حیفا) رژیم صهیونیستی قرارداد همکاری امضا کردند که شامل همکاری علمی و آموزشی است.

در روزهای گذشته بسیاری از شهرهای مغرب از جمله رباط پایتخت این کشور شاهد برگزاری تظاهرات در همبستگی با مردم مظلوم غزه که از هفتم اکتبر گذشته ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) با حمله ارتش رژیم اسرائیل مواجه شده اند، بوده است.

شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار قطع روابط کشور مغرب با رژیم صهیونیستی و توقف جنایات این رژیم و ورود کمک های بشر دوستانه به نوار غزه شدند.

در دسامبر ۲۰۲۲، مغرب و رژیم اسرائیل روابط دیپلماتیک خود را با میانجیگری آمریکا از سر گرفتند که این اقدام با اعتراض مردم و احزاب سیاسی این کشور مواجه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha