۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85318772
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت سیزدهم برای ارتقای جایگاه محیط زیست تلاش می‌کند

زنجان - ایرنا- معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌ زیست با بیان اینکه محیط زیست کشور تنهاست و حال مساعدی ندارد، گفت: تلاش دولت سیزدهم بر این است سازمان محیط زیست را به جایگاه واقعی خود برساند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نوراله مرادی روز دوشنبه در نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه زنجان با بیان اینکه ارتباط سازمان‌ محیط زیست با صنعت و دانشگاه ها محدود بوده اما در استان زنجان ارتباط مناسبی برقرار است، گفت: استان زنجان محل تولید اندیشه، دانش و جریان سازی در سطح ملی و بین المللی با دانشگاه ها و مدارس سبز است.

وی با بیان اینکه در گذشته به مقوله محیط زیست توجه ای نشده یا به عنوان اولویت ثانویه به آن نگریسته می شد، اضافه کرد: همچنین به این موضوع در نظام آموزشی به ویژه آموزش و پرورش توجه چندانی نمی شد.

مرادی با بیان اینکه نهادینه سازی فرهنگ محیط زیست باید در دوران پیش دبستانی شکل بگیرد، ‌ افزود: متاسفانه کتابی که اکنون در آموزش و پرورش تالیف شده بیشتر رفع تکلیفی بوده‌ و به نوعی زنگ تفریح کلاس یازدهم شده است.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌ زیست با تاکید بر اینکه هم اکنون مقوله محیط زیست بسیار شکننده شده است و در شرایط مناسبی قرار ندارد، گفت:هرچند اقداماتی نظیر دانشگاه ها و مدارس سبز با تاخیر انجام شد اما باید آن را غنیمت بدانیم.

وی اظهار داشت: دانشگاه و مدارس سبز به عنوان یک طرح ملی در دانشگاه زنجان اجرا می شود که بهره مندی از نتایج و تولیدات آن نصیب کشور خواهد شد.

مرادی با بیان اینکه در حوزه محیط زیست کار کمی انجام گرفته است، افزود: ما باید خدمات و کارهای این بخش را با عدد و رقم مطرح کرده و به عبارتی بازاریابی اجتماعی آن را انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه در بحث اقتصاد محیط زیست و ارزشگذاری آن‌ اقدامات ناچیزی انجام شده‌ است، اظهار داشت: گام های خوبی در ۲ سال گذشته در این زمینه برداشته شده است و ۱۰‌ خدمت را با همکاری دانشگاه های کشور انجام داده ایم.

مرادی با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته تلاش شده دانشگاه های کشور ۲ مشکل زیست محیطی خود را احصا و رفع کنند، افزود : این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته بود که امیدواریم به زودی محقق شود.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌ زیست با تاکید بر اینکه این سازمان حمایت از پایان نامه ها و رساله های مرتبط را مد نظر قرار داده است، خاطر نشان کرد:این سازمان آمادگی دارد دانش آموختگان نخبه در مقطع ارشد و دکترا را جذب کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha