۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۸:۴۵
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85318781
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خیرین سلامت در شهرستان بهار ۱۳۳ میلیارد ریال هزینه کردند

همدان - ایرنا- مسوول مجمع خیرین سلامت شهرستان بهار گفت: خیرین این شهرستان طی هشت ماه گذشته ۱۳۳ میلیارد ریال برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی و تامین تجهیزات پزشکی هزینه کردند.

مریم سهرابی روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال تاکنون ۷۳ مورد کمک به میزان سه میلیارد و ۸۷ میلیون ریال برای درمان بیماران صعب العلاج این شهرستان که اغلب سرطانی هستند، جذب شده است.

وی از دیگر اقدامات مجمع خیرین سلامت شهرستان بهار را اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم این شهرستان دانست و تاکید کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۲ گروه جهادی پزشکی به مناطق محروم شهرستان بهار اعزام شده اند که در رشته های پزشک عمومی، مامایی، ارتوپدی و چشم پزشکی خدمت رسانی کرده اند.

مسوول مجمع خیرین شهرستان بهار، ویزیت رایگان و پرداخت هزینه های دارویی و آزمایش های پزشکی را از دیگر اقدامات گروه های جهادی اعزامی عنوان کرد و افزود: ۳۶۰ میلیون ریال نیز هزینه های دارویی بیماران پرداخت شده است.

وی یادآور شد: گروه های جهادی به مناطق محروم و در روستاهای حصارقره باغی، رباط زعفرانی، رایکان، حسن ابدال ، دولت آباد، وهنان، حیدره و حاشیه شهر بهار اعزام شده اند.

سهرابی همچنین گفت: در بخش عمرانی، خیرین سلامت در شهرستان بهار ملک هایی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال اهدا کرده اند که می توان به اهدای ساختمان در روستای نورآباد به متراژ ۱۵۰ متر برای شبکه بهداشت و درمان اشاره کرد.

این مسوول همچنین اهدای ۳۰۰ متر زمین در حسن قشلاق برای احداث پایگاه اورژانس جاده ای، اهدای ۳۰۰ متر زمین در روستای ساری قمیش برای ساخت خانه بهداشت و اهدای یک ساختمان به متراژ ۳۰۰ مترمربع و یک زمین ۲ هکتاری در لالجین را از دیگر هدایای خیرین سلامت در شهرستان بهار عنوان کرد.

مسوول مجمع خیرین سلامت شهرستان بهار درباره میزان کمک معیشتی به نیازمندان گفت: طی هشت ماه گذشته ۱۲۸ بسته معیشتی به ارزش سه میلیارد و ۷۶ میلیون ریال در اختیار مددجویان قرار گرفت است.

وی این بسته ها را شامل برنج، روغن، مرغ، گوشت و ماکارونی عنوان کرد که به مناسبت های مختلف در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

سهرابی یادآور شد: در بخش توزیع کمک های معیشتی برخی خیران اقلام معیشتی را تحویل این مجمع داده و آنها را توزیع می کنیم یا اینکه آدرس مددجویان برای تحویل کمک های معیشتی به خیران داده می شود و از طرف خود آنها کمک به دست نیازمندان می رسد.

وی در خصوص فعالیتهای مجمع خیرین شهرستان بهار برای تامین تجهیزات پزشکی نیز گفت: خرید تجهیزات یا برای مجمع است که بصورت امانی در اختیار بیماران قرار گیرد و یا اینکه به درمانگاه ها اهدا می شود.

خیرین سلامت در شهرستان بهار ۱۳۳ میلیارد ریال هزینه کردند

مسوول مجمع خیرین سلامت شهرستان بهار ادامه داد: ۲ دستگاه اکسیژن ساز برای مجمع تهیه شد که به صورت موقت در اختیار نیازمندان به این تجهیزات درمانی دارند.

وی، خرید تجهیزات دندانپزشکی، تهیه کیت های آزمایش خون از جمله قند و چربی خون ، تهیه دستگاه های فشار خون و دستگاه های اکسیژن ساز و تشک برقی را از دیگر تجهیزات پزشکی اهدا شده به دیگر مراکز درمانی عنوان کرد.

سهرابی هزینه تهیه تجهیزات پزشکی را سه میلیارد و ۴۰ میلیون ریال براورد کرد که در خدمت نیازمندان قرار گرفته است.

وی از دیگر اقدامات مجمع خیرین سلامت شهرستان بهار را تهیه بسته های لوازم التحریر به کودکان سرطانی دانست که در این زمینه ۲۶۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مسوول مجمع خیرین شهرستان بهار همچنین از اهدای چهار میلیارد ریال برای کمک به ساخت پایگاه فوریت های پزشکی در مهاجران که توسط مردم تامین شده است، خبر داد.

وی با بیان اینکه این مجمع همچنین از کمک های آستان قدس رضوی نیز برخوردار است، افزود: مجمع خیرین شهرستان بهار سال گذشته ۱۳ میلیارد و ۵۲ میلیون ریال برای ۲۸۰ مددجو هزینه کرده است.

سهرابی درباره دیگر اقدامات مجمع خیرین سلامت گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲ میلیارد ریال به صورت قرض الحسنه به خانواده های بیماران صعب العلاج برای درمان بیماری پرداخت شده است.

مجمع خیرین شهرستان بهار در سال ۱۳۹۴ شروع به کار کرد و در سال ۱۳۹۸ فعالیت های در بخش های مختلف گسترش داد.

هدف از تاسیس این مجمع مددکاری به مددجویان و نیازمند و تامین مایحتاج آنها بخصوص در زمینه درمانی و تهیه تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی ، بیمارستان ها، خانه های بهداشت و درمانگاه ها از اهداف تاسیس این مجمع بوده است.

همچنین پرداخت وام قرض الحسنه به بیماران صعب العلاج و تامین هزینه های درمانی آنها بخصوص از لحاظ دارویی و همچنین معیشتی از دیگر اهداف تاسیس این مجمع بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha