استقبال از فناوری‌های جدید دانشگاه ارومیه در نمایشگاه ملی پژوهش قابل توجه بود

ارومیه - ایرنا - رییس دانشگاه ارومیه با اشاره به رونمایی از ۲ فناوری جدید دانش بنیان دانشگاه ارومیه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری کشور گفت: استقبال از این فناوری ها قابل توجه بود.

دکتر احمد علیجانپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ هزار و ۸۰ محصول جهت رونمایی به این نمایشگاه ارسال شده بود که پس از بررسی داوران، ۲۱ محصول جهت رونمایی انتخاب شد که ۲ محصول آن از محققان و فناوران آذربایجان‌غربی است.

وی در خصوص این محصولات دانش بنیان اظهار کرد: محصول اول، ویال COD فاضلاب تولید شده توسط شرکت دانش بنیان اروم کیمیا سنجش از شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه ارومیه است.

استقبال از فناوری‌های جدید دانشگاه ارومیه در نمایشگاه ملی پژوهش قابل توجه بود
وی ادامه داد: COD فاضلاب یا Chemical Oxygen Demand مقدار اکسیژن خواهی شیمیایی فاضلاب را رصد می کند و در واقع مقدار اکسیژن مورد نیاز برای اکسید شدن مواد شیمیایی موجود در فاضلاب را مورد سنجش قرار می دهد.

رییس دانشگاه ارومیه اضافه کرد: این محصول در پایش فرایندهای تصفیه فاضلاب و پساب صنعتی بسیار اهمیت دارد.

علیجانپور گفت: محصول دوم، دیجی پات تولید شده توسط شرکت دانش بنیان رایان تصویر کاوش ورنا از شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری آذربایجان غربی است.

وی افزود: دیجی پات محصولی است که قادر به دیجیتالی کردن لام‌ها و نمایش آنها بر روی صفحه نمایشگر پاتولوژیست است.

وی اضافه کرد: با دیجی پات، پاتولوژیست قادر است تنها با یک کلیک در هر کجا و هر زمان لام های دیجیتالی بیماران را مشاهده و با استفاده از ابزارهای هوشمند، لام دیجیتال را تجزیه و تحلیل کرده و در صورت نیاز با بقیه همکاران به اشتراک بگذارد.

به گزارش ایرنا، به اعلام دانشگاه ارومیه؛ دکتر چهل امیرانی و دکتر ولی زاده از اعضای هیات علمی دانشگاه ارومیه نیز در توسعه این محصول مشارکت داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha