نماینده ولی فقیه در فارس: تحقق اهداف نظام اسلامی نیازمند صبر انقلابی است

شیراز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی نیازمند صبر انقلابی است، گفت: این به آن معنا نیست که کاری انجام نشود، بلکه باید با تلاش، پای انقلاب ایستاد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام شامگاه دوشنبه در مراسم سالروز شهادت آیت الله شهید عبدالحسین دستغیب؛ اظهار کرد: ساختن تمدنی نوین صبوری می خواهد و براساس مطالعات علوم اجتماعی و تحلیل تحولات اجتماعی چند نسل زمان می برد بنابراین نیازمند صبر است.

وی با اشاره به جمله‌ای از خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) که در کتاب "آفرینش راز آفرینش" شهید دستغیب تفسیر شده، گفت: اگر در عمل به این شهید احترام می گذارید باید پیام او را منتقل کنید؛ پیام او صبر و ایستادگی بود چنانکه صدیق طاهره فرمودند "خدای متعال برای چه صبر را بر ما واجب کرده است؟ اگر مزد می خواهید باید صبر کنید".

دژکام یادآور شد: فارس ۱۵ هزار شهید در راه اعتلای انقلاب اسلامی داده و اگر صبر نباشد همه زحمت ها به هدر می رود.

وی اضافه کرد: امروز جبهه مقاومت در هر گوشه‌ای دلش به ایران گرم بوده و این عزتی است که کسب شده، ادامه این مسیر برای ساختن تمدن اسلامی را هم باید با صبر و ایستادگی طی کرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به جمله‌ای دیگر از این کتاب شهید دستغیب، اذعان کرد: دشمن پس از دیدن پیروزی‌های ایران اسلامی، برنامه ریزی کرده تا شهرها و روستاهای کشور را با آسیب‌های اخلاقی خراب کند، نباید بگذاریم فساد و هرزگی در جامعه رواج یابد.

دژکام با اشاره به اهمیت امر به معروف و اجر ان در قیامت، تاکید کرد: هر چند در مسیر پیشگیری از فساد مدیریت مسئولان لازم است اما باید کار را به خود مردم سپرد.

نماینده ولی فقیه در فارس: تحقق اهداف نظام اسلامی نیازمند صبر انقلابی است

ضرورت ترویج سیره شهید دستغیب در جامعه امروز ایران

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: در سالی که پایان آن یعنی آبان ماه آینده قرار است بزرگداشت ۱۵ هزار شهید فارس برگزار شود باید بیش از همیشه چهره شهید دستغیب به عنوان سیدالشهدای فارس به جامعه دینی استان و به ویژه نسل جوان معرفی شود.

وی اظهار کرد: شهدا چراغ راه امت شدند تا به سلطه ۲۰۰ ساله استعمار پایان دهند، آنها مسیر عزت اسلام را روشن کردند در حالی که پیش از این نیروهای انگلیس و آمریکا برای فعالیت در فارس حق توحش دریافت می‌کردند.

دژکام اظهار کرد: به برکت خون این شهیدان هر چه بوی کفر می دهد را نتنها از ایران که از غرب آسیا بیرون می کنیم و طوفان الاقصی نیز طلیعه ای از آن است.

نماینده ولی فقیه در فارس یادآور شد: چنانکه در شورای فرهنگ عمومی نیز مطرح شد، لازم است سیره و سبک زندگی این عالم فرزانه را به یاد مردم بیاوریم، باید تلاش کرد تا نوع بینش او در میان کتابهایش خاک نخورد و آن را به اجتماع بیاوریم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: ادامه انقلاب اسلامی بسته به استفاده از این نوع تفکر است.

وی گفت: تنها نگارش کتاب در این زمینه کافی نیست بلکه باید به تولید محتوای چند رسانه‌ای و انتشار در سطح فضای مجازی جامعه پرداخت چرا که سبک و گفتار این عالم شهید گنجی است که حال را تغییر می‌دهد.

دژکام افزود: باید سال آینده در هنگام برپایی چنین مجلسی چشممان روشن باشد که هزاران کار چندرسانه‌ای برای ترویج اندیشه این شهید تولید و منتشر شده است.

نماینده ولی فقیه در فارس: تحقق اهداف نظام اسلامی نیازمند صبر انقلابی است

توصیف شهید محراب فارس با زبانی شاعرانه

نماینده با اشاره به این بیت از حافظ شیرازی که " شهر خالیست ز عشاق بود کز طرفی دستی از غیب برون آید و کاری بکند" گفت: مناسب‌تر از این بیت برای توصیف آیت‌الله دستغیب نیافته‌ان؛ تا کسی از خویش برون نشود، دست‌غیب نخواه شد.

دژکام افزود: آیت‌الله دستغیب از خود رسته و به خدا پیوسته بود و برای همین است که هنوز هم هر جمله او چنان جاذبه‌ای دارد که حال را تغییر می‌دهد.

وی اضافه کرد: این مغناطیس در شخصیت شهید دستغیب جلوه عجیبی دارد و باید سیره و سبک زندگی مردم در جامعه امروز ترویج شود.

شهید آیت الله عبدالحسین دستغیب نخستین امام جمعه شیراز ۲۰ آذر ۱۳۶۰ با ترور انتحاری زنی از نیروهای منافقین در مسیر رسیدن به نماز جمعه به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha