۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۹:۰۵
کد خبر: 85319517
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پنج شکارچی متخلف در تفت و مهریز دستگیر شدند

۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۹:۰۵
کد خبر: 85319517
پنج شکارچی متخلف در تفت و مهریز دستگیر شدند

یزد- ایرنا- روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد از دستگیری پنج شکارچی متخلف در شهرستان‌های تفت و مهریز که اقدام به شکار غیرمجاز کرده بودند، خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این اداره کل، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تفت یزد در این زمینه گفت: محیط بانان در حین گشت و کنترل در مناطق آزاد این شهرستان متوجه حضور سه شکارچی غیرمجاز در بالای کوه شدند و با هماهنگی قضایی با دادستان، نیروی کمکی به منطقه اعزام و در نهایت موفق به دستگیری شکارچیان متخلف شدند.

"موسی شمسایی" افزود: در این رابطه وسایل و ادوات شکار از قبیل یک قبضه سلاح گلوله زنی، یک قبضه سلاح ساچمه زنی غیرمجاز و فشنگ های مربوطه، ۲ دستگاه دوربین چشمی و لاشه ۲ راس قوچ وحشی کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: در بازجویی‌های صورت گرفته از شکارچیان، آنها به شکار غیرمجاز ۱۴ راس کل و بز و قوچ و میش دیگر هم اعتراف کردند که به پرداخت چهار میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال به عنوان ضرر و زیان ناشی از این جرم محکوم شدند.

شمسایی ادامه داد: پرونده متخلفان در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان در حال رسیدگی است و ادوات کشف شده از آنها تا صدور رأی قطعی توقیف است.

دستگیری ۲ شکارچی متخلف در مهریز

همچنین رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز نیز گفت: نیروهای یگان حفاظت این اداره با همکاری ماموران انتظامی در عملیات گشت و کنترل در مناطق آزاد این شهرستان با دستگیری ۲ شکارچی متخلف، سلاح و مهمات آنها را کشف و ضبط کردند.

"روح الله زارع " افزود: ماموران محیط زیست در عملیات گشت زنی به چهار شکارچی برخورد کردند که بعد از چندساعت تعقیب ۲ نفر از آنها را دستگیر و ۲ نفر دیگر از محل متواری شدند که شناسایی آنها انجام گرفته و بزودی دستگیر خواهند شد.

وی اضافه کرد: از متخلفان یک قبضه اسلحه گلوله زنی ۳۰۸ غیرمجاز و آثار شکار یک راس کل وحشی کشف و ضبط و مراتب جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

زارع از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، موضوع را به پرسنل اداره حفاظت محیط زیست و یا سامانه گویا ۱۵۴۰ گزارش دهند.

شهرستان تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی و مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha