استاندار مرکزی: عزم دولت سیزدهم برای رفع نقاط حادثه‌خیز جدی است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: عزم دولت سیزدهم برای رفع نقاط حادثه‌خیز جدی است و برابر اعلام معاون اول رئیس جمهور این نقاط باید تا سال آتی برطرف و اصلاح شود.

به گزارش ایرنا، « فرزاد مخلص‌الائمه» روز سه‌شنبه در آیین افتتاح رزمایش انتظامی ترافیکی زمستانه استان مرکزی در اراک، افزود: یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتر از محورهای ارتباطی شهری و روستایی این استان اصلاح، بهسازی و آسفالت شده که این میزان برابر کار چندین سال در سنوات گذشته است.

وی بیان کرد: ۳۵ نقطه حادثه‌خیز در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم در این رفع شده و تعداد باقی مانده نیز تا سال آینده اصلاح می‌شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: بسیاری از طرح‌های دخیل در ترافیک استان به صورت شبانه‌روزی شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: در رزمایش انتظامی ترافیکی زمستانه امسال استان مرکزی، ۹۱۰ تیم انتظامی، خدماتی و امدادی حضور دارند و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی تاکید کرد: انتظار است پلیس رفتار رانندگان را با جدیت رصد کند و از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ، در مسیرهای لغزنده خودداری کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی هم در این رزمایش گفت: اگر توفیقی ایجاد می‌شود همه در آن نقش دارند و اگر مشکلی باشد همه باید برای رفع آن پای کار آیند.

سردار هادی رفیعی‌کیا افزود: در هشت ماه امسال، ۳۱ کشته در حوادث رانندگی این استان معادل ۶ درصد، نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش یافته است.

وی بیان کرد: تعداد مجروحان در حوادث رانندگی این استان نیز در این مدت، ۳۶۸ نفر کمتر شده که نشان از چهار درصد کاهش دارد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: انقلابی در حوزه هوشمندسازی و رفع نقاط حادثه‌خیز در این استان رخ داده که جای تقدیر دارد.

سردار رفیعی‌کیا تاکید کرد: توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی مهمترین اصل در کاهش حوادث رانندگی درون و برون شهری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: استان مرکزی سومین رتبه در تردد جاده‌ای کشور را دارد.

در پایان این رزمایش خودروهای دخیل در طرح انتظامی ترافیکی زمستانه استان مرکزی از مقابل جایگاه عبور و در محل‌های خدمتی خود مستقر شدند.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha