عزم اتحادیه اروپا برای نفوذ در قفقاز جنوبی/ بورل: ارمنستان نیازمند حمایت قوی ما است

تهران- ایرنا- «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست مشارکت شرقی در بروکسل مقر اتحادیه اروپا، بر ضرورت حمایت مقتدارنه این بلوک از ارمنستان تاکید کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری آرمن پرس، وی در اظهاراتی در حاشیه نشست مشارکت شرقی در بروکسل گفت: «اتفاقات بسیاری در کل منطقه در حال قوع است. مهم است که همچنان به همه این موارد و به ویژه ارمنستان که در شرایط بسیار دشواری بوده و هنوز هم هست، توجه کنیم. به‌همین دلیل هم هست که روزم را با دیدار با وزیر امور خارجه ارمنستان آغاز می‌کنم».

بورل همچنین در خصوص نشست مشارکت شرقی در مقر اتحادیه اروپا، در اظهاراتی جانبدارانه علیه بلاروس گفت: «کرسی بلاروس همچنان خالی خواهد ماند و ما مانند گذشته به تلاش برای منزوی کردن دولت الکساندر لوکاشنکو [رئیس جمهوری بلاروس] و حمایت از مخالفان آن ادامه می‌دهیم».

وی سپس مدعی شد: «من شنیده ام که قرار است در بلاروس انتخابات برگزار کنند. نمی‌دانم که آنها چه‌نوع انتخاباتی خواهند داشت. اما مشارکت شرقی ما در کل از اوکراین گرفته تا بلاروس و قفقاز در شرایط دشواری قرار دارد.»

این مقام اتحادیه اروپا سپس اضافه کرد: «خبر خوب این است که گرجستان به‌سمت عضویت در اتحادیه اروپا پیش می‌رود، اما وضعیت ارمنستان به حمایت قوی ما نیاز دارد. ما در آینده شاهد افزایش مشارکت‌ها (در اتحادیه اروپا) خواهیم بود و آن را در دستور کار خود قرار می‌دهیم، زیرا این امر به مرزهای شرقی ما مربوط می‌شود و اساسا مرزهای شرقی ما مناطقی هستند که خطرات بیشتری در آنجا به‌وجود می‌آید».

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha