۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85319777
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشجویان خراسان‌شمالی زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: همه دانشجویان مراکز دولتی و غیردولتی استان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند و تاکنون ۲۹۶ دانشجوی استان زیر چتر بیمه رفتند.

به گزارش ایرنا، جواد یزدانی روز سه شنبه در سمینار گفتمان‌سازی مفاهیم بیمه تامین‌ اجتماعی در دانشگاه کوثر بجنورد اظهار کرد: با پرداخت حق بیمه از سوی دانشجویان، سوابق بیمه‌ای برای آن‌ها ایجاد و محاسبه می‌شود و این سوابق در احراز شرایط تعهدات بلندمدت سازمان تامین‌اجتماعی (بازنشستگی، فـوت و ازکارافتادگی) مؤثر است.

وی ادامه داد: پرداخت حق بیمه دانشجویی مانع دریافت مستمری بازماندگان نخواهـد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به ثبت‌نام آسان و نحوه انعقاد قرارداد بیمه دانشجویی به صورت غیر حضوری از طریق سامانه es.tamin.ir گفت: دانشجویان بعد از پایان دوران دانشجویی نیز می‌توانند سـوابق بیمه‌ای خود را با اشتغال در کارگاه‌ها، اظهار شغل در قالب بیمـه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و یا بیمه پردازی به طور اختیاری تکمیل کننـد.

وی عنوان کرد: تمامی دانشجویان در مقاطع مختلف که در دانشگاه های این استان تحصیل می کنند نسبت به پوشش بیمه ای خود اقدام کنند.

یزدانی گفت: سازمان تامین‌اجتماعی بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش و از بدو تولد تا بعد از مرگ برای مخاطبین خود برنامه و خدمات دارد و بدون اتکا به منابع دولتی، خدمات متنوعی به بیمه‌شدگان و مستمری بگیران تحت پوشش خود ارائه می‌کند.

دانشجویان خراسان‌شمالی زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند

براساس گزارش سازمان تأمین‌اجتماعی خراسان شمالی، طرح بیمه دانشجویی این سازمان در قالب مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و به‌صورت خویش‌فرمایی تعریف و طراحی شده و دانشجویان در سنین بین ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند در این طرح ثبت‌نام و بیمه‌پردازی کنند.

همچنین در صورتی‌که دانشجوی با سن بیش از ۵۰ سال، معادل سال‌های بیش از ۵۰ سال، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشد هم می‌تواند در این طرح ثبت‌نام کند.

نرخ حق بیمه دانشجویان هم از کمترین نرخ‌های حق بیمه در سازمان تأمین‌اجتماعی است و در این طرح پس از انتخاب درآمد یا دستمزد مبنای کسر حق بیمه از سوی فرد دانشجو در قالب مقررات و قوانین، دانشجوی علاقمند به بیمه پردازی می تواند به انتخاب خود یکی از سه نرخ ۱۲ یا ۱۴ یا ۱۸ درصد درآمد مبنای کسر حق بیمه را برای بیمه‌پردازی انتخاب کند.

افرادی که نرخ ۱۲ درصد را انتخاب کنند از خدمات بلند مدت بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی بهره‌مند خواهند بود. افرادی که نرخ ۱۴ درصد را انتخاب کنند از خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی بهره‌مند می‌شوند و در نهایت افرادی که نرخ ۱۸ درصد را انتخاب می‌کنند از کامل‌ترین بسته خدمات یعنی بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی بهره‌مند خواهند شد.

حدود ۳۰ هزار دانشجو در ۳۳ مرکز آموزش عالی دولتی، نیمه دولتی، آزاد و مووسسات آموزش عالی خراسان شمالی تحصیل می کنند که بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر استاد عضو هیات علمی و حق التدریس نیز آموزش دانشجویان استان را بر عهده دارند.

۳۴۵ هزار نفر از شهروندان این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و این شاخص در خراسان شمالی حدود ۳۴ درصد است.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha