اهدای ۱۱ میلیارد ریال جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد قصرشیرین

قصرشیرین- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) قصرشیرین گفت: ۲۲ فقره جهیزیه به ارزش ۱۱ میلیارد ریال با عنایت به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص ازدواج آسان و تشویق مددجویان به این امر الهی از ابتدای امسال تاکنون به نوعروسان زیرپوشش این نهاد اهدا شد.

به گزارش خبرنگارایرنا، «حمزه شریفی» روز سه‌شنبه در حاشیه اهدای این جهیزیه‌ها با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسوولان، افزود: هر سری از این جهیزیه ها شامل یخچال، لباسشویی، اجاق گاز، جاروبرقی و تلویزیون توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) قصرشیرین تهیه و به نوعروسان زیر پوشش و نیازمند اهدا شده تا بتوانند زندگی خود را آغاز کنند.

وی اظهار کرد: از مجموع جهیزیه های اهدا شده ۱۳ فقره آن به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال امروز به نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قصرشیرین تقدیم شد و در صورت بیکاری داماد یک فقره تسهیلات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی اشتغال نیز به آنها اهدا خواهد شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) قصرشیرین در ادامه اظهار کرد: همچنین از ابتدای امسال چندین فقره تسهیلات عمرانی، بسته های کمک معیشتی و تسهیلات اشتغال به خانواده های نیازمند تحت پوشش کمیته امداد (ره) قصرشیرین اعطا شده است.

شریفی ادامه داد: کمیته امداد امام راحل یادگار بنیانگذار انقلاب اسلامی با هدف کمک به محرومان بنا شده که حمایت های بسیار زیادی توسط این نهاد حمایتی از نیازمندان صورت می گیرد.

«محمد نجفی »سرپرست فرمانداری قصرشیرین نیز با ایراد سخنانی از اهمیت حفظ کانون خانواده و جایگاه والای زنان در جامعه، گفت: امروز ازدواج آسان و تشویق جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده از ضروریات جامعه است که باید توسط نهادهای فرهنگی و آموزشی در جامعه ترویج شود.

یک هزار و ۳۴۸ خانوار در شهرستان قصرشیرین زیر پوشش کمیته امداد هستند که در طول سال از خدمات مختلف این نهاد در زمینه های مختلف برخوردارند.

همچنین در قصرشیرین ۷۲ نفر از ایتام و ۱۷۲ نفر در قالب محسنین توسط حامیان حمایت می شوند که از ابتدای امسال تاکنون به این افراد کمک های نقدی از سوی خیران و حامیان آن ها پرداخت شده است.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha