ادعای کره‌جنوبی در مورد تلاش کره‌شمالی برای فرستادن کارگران خود به روسیه

تهران - ایرنا - سرویس اطلاعاتی کره‌جنوبی امروز سه‌شنبه مدعی شد نشانه‌هایی از تلاش کره شمالی برای فرستادن کارگران خود به روسیه دیده می‌شود و این اقدام قطعنامه‌های شورای امنیت ملی سازمان ملل را نقض می‌کند.  

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی بدون اشاره به جزئیات مدعی شد: کره شمالی به دنبال فرستادن کارگران خود به روسیه است. ما این موضوع را به دقت تحت نظر گرفته‌ایم.

این درحالی است که کره شمالی و روسیه پس از نشست میان کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ماه سپتامبر(شهریور، مهر) همکاری های نظامی و اقتصادی خود را گسترش می دهند.

گمانه زنی هایی وجود دارد که کره شمالی برای بدست آوردن ارزهای پرمبادله می‌خواهد کارگران خود را به شکل غیرقانونی به روسیه بفرستد. مسکو نیز از طرفی به دلیل جنگ اوکراین کمبود نیروی کار دارد.

صبح امروز نیز رسانه محلی کره شمالی اعلام کرد که هیئتی از نمایندگان روسیه با ریاست اولگ کوژمیاکو فرماندار سرزمین پریمورسکی کرای در منطقه خاور دور که با کره شمالی مرز مشترک دارد روز دوشنبه وارد پیونگ یانگ شده است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد جی کیونگ سو معاون وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور در فرودگاه بین المللی پیونگ یانگ از وی استقبال کرده است. این خبرگزاری جزئیاتی درباره اهداف این سفر منتشر نکرد.

ادعای کره‌جنوبی در مورد تلاش کره‌شمالی برای فرستادن کارگران خود به روسیه

ماه گذشته، کوژمیاکو در مصاحبه با رسانه‌ای روسی گفت که قصد دارد در سال جاری میلادی به کره شمالی سفر کند تا درباره همکاری‌ها در زمینه گردشگری، تجارت و کشاوری نشست و گفت و گو کند. اما نظراتی وجود دارد که گفت و گو های این دوطرف ممکن است درباره اعزام احتمالی کارگران کره شمالی به روسیه باشد و این اقدام برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت ملی سازمان ملل علیه کره شمالی است.

یکی از مقامات وزارت اتحاد کره جنوبی که مدیریت امور بین دو کره را در دست دارد به احتمال اعزام کارگران کره شمالی به روسیه اشاره و اظهار کرد دوطرف به این اقدام نیاز دارند و نشانه هایی از آن به شکل فرامرزی دیده شده است.

ماه نوامبر(آبان-آذر)، کره شمالی و روسیه تنها چهارهفته پس از سفر سرگئی لاورو وزیر امورخارجه مسکو به پیونگ یانگ، پیمان نامه دوجانبه‌ای در زمینه افزایش همکاری های اقتصادی، علمی و فناوری امضا کردند. وزارت اتحاد کره جنوبی اظهار کرده است: با توجه به سلسله این اتفاقات، به نظر می‌رسد نوعی همکاری میان روسیه و کره شمالی در حال شکل گرفتن است.
یک مقام وزارت امورخارجه کره جنوبی اظهار کرده است اعزام احتمالی کارگران کره شمالی به روسیه دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند. این قطعنامه‌ها اعطای مجوز کار به شهروندان کره شمالی را تحریم می‌کند و می‌گوید همه کارگران اهل کره شمالی که در روسیه به سر می‌برند باید تا پایان سال ۲۰۱۹ به کشور خود باز می‌گشتند.
این مقام افزود: ما فعالیت های کره شمالی و روسیه در زمینه های مختلف را به دقت تحت نظر داریم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha