کنگره بین‌المللی میکروب‌ شناسی بالینی در شیراز  آغاز به کار کرد

شیراز-ایرنا-شانزدهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌ شناسی بالینی دکتر عبدالوهاب البرزی در شیراز، آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، دبیر علمی شانزدهمین" کنگره بین‌المللی میکروب‌ شناسی بالینی دکتر عبدالوهاب البرزی" روز سه‌شنبه در این باره گفت: این کنگره ، به همت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و مرکز تحقیقات میکروب شناسی بالینی استاد البرزی در شیراز برگزار شد.

پولادفر ادامه داد: پزشکان، محققان و اندیشمندان حوزه پزشکی داخلی و خارجی در این کنگره به مباحثی نظیر باکتری شناسی پزشکی، ویروس شناسی پزشکی، قارچ شناسی پزشکی، انگل شناسی پزشکی، ایمنی شناسی بیماری‌های عفونی، پیشگیری و کنترل بیماری‌های عفونی، تعیین و پایش مقاومت‌های آنتی بیوتیکی می‌پردازند.

وی گفت: این کنگره از امروز سه شنبه ۲۱ آذرماه کار خود را آغاز کرد و تا ۲۳ آذرماه ادامه دارد.

وی اظهار کرد: این کنگره به نام استاد البرزی فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و به پاس خدمات درمانی که این پزشک در حوزه بیماری‌های عفونی ارائه کرده نام گذاری شده است.

دکتر عبدالوهاب البرزی نیز در این همایش، گفت: حدود هفده سال پیش، این کنگره را شروع کردیم و اکنون با پشتیبانی فعالین این حوزه تا امروز ادامه یافته است.

وی افزود: برای اینکه بین دانشمندان کشور ارتباط مطلوب و موثری رواج داشته باشد، پس از اینکه سه سال اول کنگره در شیراز برگزار شد، تصمیم گرفته شد که کنگره را به صورت یک سال در میان در یکی از شهرهای کشور برگزار کنیم تا بتوانیم به شکلی کاربردی‌تر، آن را جا بیاندازیم.

متخصص بیماری‌های عفونی کودکان ادامه داد: من در این ۴۳ سال متوجه شدم اگر جوانان جایی باشند که قدر کارشان دیده شود، از جان مایه می‌گذارند، حالا هم مطمئنم این جوانان مشکلات کشور را در سال‌های آینده برطرف می‌کنند.

البرزی گفت: اگر می‌خواهیم دانشگاهی در سطح جهانی و اسمی در جهان داشته باشیم، چاره‌ای جز بین‌المللی شدن نداریم، باید به طور منصفانه، یک چیزی از آن‌ها بگیریم و در قبال آن، یک چیزی به آن‌ها پس دهیم، اگر مراوده منطقی با دنیا داشته باشیم، مطمئنا موفق خواهیم شد.

از بحران‌ شناسی کووید ۱۹ و برنامه برای جلوگیری از پاندمی‌ های آینده، به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این کنگره، یاد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha