پرداخت ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به برگزیدگان هفتمین جشنواره دانشمندان جوان

تهران- ایرنا- رییس هفتمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان گفت: در این دوره از جشنواره درمجموع ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جایزه در قالب جایزه نقدی و حمایت به برگزیدگان اعطا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، محمود کمره‌ای عصر امروز (سه‌شنبه) در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان افزود امسال یک استاد جوان نمونه در جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان انتخاب شد که ۲۰۰ میلیون تومان هدیه دریافت خواهد کرد؛ جمع جوایز ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

وی در این مراسم که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان برای حمایت از علوم پایه برگزار می شود. این جشنواره توسط بخش خصوصی یعنی بنیاد علم و فناوری جمیلی حمایت می شود.

رییس جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با بیان اینکه ایجاد امید در جوانان، ایجاد اشتغال و حرکت در مسیر فناورانه مساله روز است، تاکید کرد: جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با هدف حمایت از ایده های جوانان و کسب و کارهای نوپا و ارتقای جایگاه علمی کشور در سطح فناوری برگزار می شود.

کمره ای همچنین گفت: در جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، ۳۳۵ ایده دریافت کردیم که ۲۸۴ ایده از جوانان و تیم های ایده پرداز است، ۳۳ نفر از آنها با داوری های سخت و سنگین به مرحله بعدی راه پیدا کردند.

وی تصریح کرد: در قسمت کسب و کار هم ۵۱ اثر دریافت شد که ۱۰ کسب و کار به مرحله دوم راه یافتن و ۱۰ عنوان به مرحله بعد راه یافت. در قسمت استادان جوانان علمی ۵۲ نفر اعلام آمادگی برای ارزیابی وضعیت خود کردند که ۲۲ نفر به مرحله بعدی رسیدند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران تصریح کرد: به ۱۲ ایده جوایز نقدی و به هر کدام ۱۰۰ میلیون تومان اعطا می شود که ۱۰ درصد به شکل نقد و ۹۰ درصد در قالب حمایت است.

کمره ای اظهار داشت: امسال یک استاد جوان نمونه با نام حامد دائمی و عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان در جشنواره اندیشمندان و دانشمندان تجلیل انتخاب شد و ۲۰۰ میلیون تومان هدیه دریافت خواهد کرد؛ جمع جوایز ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که توسط بنیاد علم و فناوری جمیلی حمایت می شوند.

به گزارش ایرنا، برگزیدگان هفتمین دوره ملی و بین‌المللی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که با هدف ایجاد امید و انگیزه در بین دانش آموختگان و جوانان مشغول به تحصیل در رشته های علوم پایه کار خود را از آذرماه سال ۱۳۹۶ آغاز کرده علاوه بر دریافت اعتبار حمایتی بنیاد علم و فناوری جمیلی ، از شرایط همراهی تا تجاری‌سازی ایده برای ورود به اکوسیستم کارآفرینی کشور نیز بهره‌مند خواهند شد.

رویدادی که طی 6 دوره برگزاری توانسته حامی ۹ استاد نمونه جوان، ۱۲۰ ایده پرداز و کسب و کار نوپا از نزدیک به سه هزار ایده ارسالی به دبیرخانه جشنواره در حوزه‌های علوم پایه شیمی، فیزیک، علوم زیستی، زمین شناسی، ریاضی و علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی باشد و در دوره هفتم خود در سال جاری نیز با افزودن حوزه فناوریهای نرم، فرهنگی و صنایع خلاق به محورهای رویداد، قصد دارد در این مسیر تعداد بیشتری از مخاطبان و ایده‌پردازان مستعد کشور را حمایت و پشتیبانی کند.

بنیاد علم و فناوری جمیلی در برگزاری این رویداد از ظرفیت ها و همکاری ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ستاد خیرین و ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،‌ دانشکدگان علوم پایه و بنیاد حامیان دانشگاه تهران، برخوردار است تا گامی بلند در جهت توسعه فعالیت های شرکت های دانش بنیان کمک به دانشگاه‌ها برای تربیت نیروی متخصص و کارآمد، ایجاد و تقویت انگیزه و خلاقیت و ارتقای اعتماد به نفس و نوآوری در بین دانشجویان و دانش‌‍‌آموختگان علوم پایه که چندی است مورد غفلت قرار گرفته اند؛ بردارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha