دورهمی فناورانه + فیلم

تهران - ایرنا - بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار پس از سه روز برگزاری همراه با ارایه دستاوردهای فناورانی از سراسر کشور، در مصلی امام خمینی (ره) تهران امروز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، بیست‌وچهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری روز دوشنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات فناوری، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور، شماری از روسای دانشگاه‌ها و مدیران پژوهش و فناوری دستگاه‌های مختلف در محل مصلی امام خمینی (ره) و در فضایی نزدیک به ۱۰ هزار مترمربع آغاز به کار کرد و امروز مراسم اختتامیه آن برگزار شد.

به همین مناسبت، خبرنگار ایرنا با حضور در نمایشگاه با تعدادی از غرفه‌داران و فعالان حوزه فناوری حاضر در نمایشگاه به گفت و گو پرداخته و اطلاعات جالبی از کم و کیف این نمایشگاه به دست آورده است.‌

این نمایشگاه، تعداد ۲ هزار و ۸۸ محصول فناورانه جدید به نمایش گذاشته شد که حوزه فناوری زیستی ۴۸۶ محصول، فناوری نانو ۱۹۶ محصول، اپتیک و فوتونیک ۱۰۳ محصول، مواد پیشرفته ۱۴۱ مورد، سخت‌افزار برق و الکترونیک ۳۲۲ محصول، فناوری اطلاعات ۲۴۷ محصول، تجهیزات پیشرفته ساخت و تولید ۳۱۶ محصول، فناوری‌های دارویی ۸۷ محصول، محصولات پزشکی ۱۲۱ مورد، هوا فضا ۱۸ محصول و سایر حوزه‌ها ۵۱ محصول را شامل شد.

مساحت مفید نمایشگاه پژوهش و فناوری ۹۳۰۰ متر مربع و غرفه‌داران در نمایشگاه، دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، بخش خصوصی، مؤسسات و پژوهشگاه‌ها، مراکز رشد و دستگاه‌های اجرایی بودند.

هفته پژوهش و فناوری امسال در سطح استانی از ۱۱ تا ۱۷ آذر و در سطح ملی از ۱۹ تا ۲۵ آذر با شعار پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم و با مشارکت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقات، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و نهادهای مرتبط در دیگر دستگاه‌ها در حال برگزاری است.

برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برتر و هفتمین دوره جشنواره دانشمندان و اندیشمندان جوان، نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، نشست انجمن‌های علمی و برپایی کارگاه‌های آموزشی برای فناوران از دیگر برنامه‌های این هفته برای تقدیر از زحمات پژوهشگران و انگیزه‌بخشی به آنان است که تحقیقات را ارج می نهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha