تربت‌حیدریه میزبان نخستین همایش ملی «پیوند آموزش با جامعه» است

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه گفت: نخستین همایش ملی پیوند آموزش با جامعه، سازمان‌ها و صنایع در کشور هفته آینده به میزبانی این دانشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد حاتمی روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش افزود: این همایش در روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه با هدف معرفی آخرین دستاوردهای پژوهشی ۴۰۰ واحد دانشگاه آزاد سرتاسر کشور در حوزه علوم انسانی و زیرشاخه‌های حوزه آموزشی آن برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: از مجموع ۲۰۵ مقاله ارسالی به دبیرخانه، ۷۵ مقاله در سه سطح سخنرانی (۳۹ مقاله)، پوستر( ۲۸ مقاله) و چاپ در مجموعه مقالات (هشت مقاله) مورد پذیرش هیات داوران قرار گرفته‌ است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه با بیان اینکه حامی مالی همایش ۲ شرکت بزرگ معدنی واقع در شهرستان خواف هستند، گفت: مرکز آموزش خواف وابسته به این دانشگاه اکنون با ۹۰۰ دانشجو در ۲ مقطع کاردانی و کارشناسی در رشته‌های مکانیک و حسابداری مشغول تحصیل است.

به گفته وی، گستره علمی و پژوهشی این دانشگاه موجب جلب نظر واحدهای صنعتی و معدنی شده است.

اهداف همایش پیوند آموزش با جامعه

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه نیز گفت: نقش دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در راستای تامین و به روزرسانی شایستگی نیروی انسانی مورد نیاز سازمان‌ها و صنایع، چالش‌ها و فرصتهای همکاری موسسات و نهادهای آموزشی با جامعه، سازمانها و نیز صنایع از محورهای همایشپیوند آموزش با جامعه، سازمان‌ها و صنایع است.

حسین رضایی افزود: همسوسازی برنامه‌های درسی و آموزشی موسسات و نهادهای آموزشی متناسب با نیازهای جامعه، سازمانها و صنایع، ایجاد بستر لازم برای همکاری موسسات و نهادهای آموزشی با سازمان‌ها و صنایع به منظور ارتقای مهارت آموزی نیروهای انسانی ، آموزش مجازی، یادگیری الکترونیکی، «متاورس» بستر مهارت آموزی نیروهای انسانی مورد نیاز سازمان‌ها و صنایع، نوبسترسازی و چندبسترسازی رشته‌های علمی در راستای پیوند آموزش با جامعه، مهاجرت رشته‌ای، مهارت‌آموزی و دانشکده‌های موضوعی از دیگر محورهای همایش است.

اکنون چهار هزار و ۲۰۰ نفر دانشجو در دانشگاه آزاد تربت حیدریه مشغول تحصیل هستند که هزار نفر از این تعداد، دوره تحصیلات تکمیلی را می‌گذرانند. ۳۰ درصد آموزش عالی این خطه بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی استوار است.

رشته‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه شامل سه گروه علوم انسانی، گروه فنی و مهندسی و گروه علوم پایه و کشاورزی شامل علوم تربیتی، مدیریت ، جامعه شناسی، ادبیات و زبان فارسی، الهیات و معارف اسلامی، حقوق، آموزش زبان انگلیسی، مهندسی الکترونیک، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی، صنایع غذایی و آبیاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha