تیم دانش‌آموزی اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم انتخاب می‌شود

تهران - ایرنا - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش جزییات دوره انتخابی تیم دانش‌آموزان جمهوری اسلامی ایران را برای اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تشریح و اعلام کرد: مسابقات قرآن دانش‌آموزان، به صورت فرآیندی از مدرسه تا کشوری اجرا و مسابقات بین‌المللی به طور دوسالانه برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، میکائیل باقری روز سه‌شنبه پیرامون برگزاری دوره انتخابی تیم دانش‌آموزان جمهوری اسلامی ایران برای اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اظهار داشت: برای انتخاب تیم ایران، دوره انتخابیه دانش‌آموزان در رشته‌های قرائت تحقیق (ویژه پسران)، قرائت ترتیل (ویژه دختران) و حفظ کل قرآن ویژه دختران و پسران در اردوگاه شهید باهنرتهران درحال برگزاری است.

وی افزود: از آنجایی که مسابقات قرآن دانش‌آموزان، به صورت فرآیندی از مدرسه تا کشوری اجرا و مسابقات بین‌المللی به طور دوسالانه برگزار می‌شود، برای انتخاب تیم جهت شرکت در هشتمین دوره مسابقات، نفرات برتر مسابقات قرائت تحقیق پسران، قرائت تحقیق و ترتیل دختران و رشته‌های حفظ کل قرآن دختران و پسران در ۲ سال گذشته دعوت شدند که قرار است با حضور ۱۰ نفر از داوران بین‌المللی کشور به رقابت بپردازند.

باقری اضافه کرد: پس از برگزاری این دوره انتخابی نفرات اول این مسابقات در رشته قرائت تحقیق پسران و قرائت ترتیل دختران همچنین نفرات برتر رشته حفظ کل قرآن کریم در بخش پسران و دختران به هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان جهان اسلام به میزبانی کشور که در بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد، راه پیدا می‌کنند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: نفرات بعدی نیز باید در انتظار وصول دعوتنامه از سایر کشورها باشند.

وی اضافه کرد: در حاشیه مسابقات نیز برای استفاده بهتر دانش‌آموزان از روند مسابقات، دانش‌آموزان قاری و حافظ دختر فردا ۲۲ آذر در مدارس همجوار اردوگاه شهید باهنر حضور پیدا می‌کنند و به اجرای برنامه‌های قرآنی می پردازند همچنین تعدادی از پسران نیز فردا در نماز ظهر و عصر ساختمان‌های ستادی آموزش و پرورش حضور پیدا کرده و اجرای برنامه خواهند داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha