جنایات اسراییل و تردید در کارکردهای منشور حقوق بشر 

ژنو - ایرنا - آیین بزرگداشت هفتاد وپنجمین سالگرد تصویب اعلامیه حقوق بشر در حالی در ژنو برگزار می‌شود که جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تردیدهایی را درباره کارکرد و اهداف این منشور بوجود آورده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، شورای حقوق بشر سازمان ملل زیر سایه جنایات بدون وقفه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع ‌غزه از روز گذشته کار خود را آغاز کرد.

پس از عملیات طوفان الاقصی در پانزدهم مهر ماه، رژیم صهیونیستی با زیر پا گذاشتن قوانین و میثاق‌های بین‌المللی و تحت حمایت آمریکا و غرب تا امروز بیش از ۱۸ هزار فلسطینی را به خاک و خون کشیده است، موضوعی که در هفتاد و پنجمین سالگرد تصویب اعلامیه حقوق بشر اهداف و کارکردهای این میثاق بین المللی را با تردیدهایی مواجه کرده است.

تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر در سال ۱۹۴۸ به عنوان نخستین سند مکتوب سازمان ملل پس از جنگ دوم خوش‌بینی‌هایی را درباره کارکرد غیرسیاسی و غیرگزینشی ایجاد کرد اما تداوم نگاه ابزاری، سیاسی و دوگانه غرب به حقوق بشر و همچنین جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تحت حمایت‌های همه جانبه آمریکا به عنوان عضو دایم شورای امنیت، امسال این میثاق‌ بین المللی را در بوته آزمایش قرار داده است.

در کنار عضویت اسراییل و آمریکا به عنوان ۲ کشور ناقض حقوق بشر و بی‌اعتمادی اعضای شورای حقوق بشر به ابتکار کشور فلسطین، کشورهای اسلامی در نشستی جمع می‌شوند تا «وضعیت حقوق بشر در فلسطین؛ اعلامیه حقوق بشر و اسناد بشر دوستانه سازمان ملل» را بررسی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha