۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۳۵
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85320508
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۱۳ اثر صنایع دستی غرب کشور در همدان مهر اصالت ملی دریافت کرد

همدان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان اعلام کرد: پس از ارزیابی هیات داوری هفتمین دوره مهر اصالت ملی صنایع‌ دستی، نشان اصالت ملی محصولات صنایع‌ دستی غرب کشور به ۱۱۳ اثر صنعتگران تعلق گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن معصوم علیزاده سه شنبه شب در حاشیه آیین پایانی داوری مهر اصالت صنایع دستی غرب کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیین داوری برای دریافت مهر اصالت ملی تولیدات صنایع‌ دستی منطقه غرب کشور شامل استان‌های لرستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام و همدان به میزبانی استان همدان برگزار شد.

وی گفت: در این آیین ۳۳ اثر از کردستان، ۲۱ اثر از کرمانشاه، ۲۳ اثر از لرستان و ۲۸ اثر از ایلام و ۳۹ اثر از همدان مورد ارزیابی داوران استانی و کشوری قرار گرفتند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همدان ادامه داد:پس از بررسی داوران براساس شاخص‌های اعلامی و حذف ۱۱۴ اثر ارسالی از استان‌ها، در نهایت ۲۳ اثر از کردستان، ۱۴ اثر از کرمانشاه، ۱۶ اثر از لرستان، ۲۳ اثر از ایلام و ۳۷ اثر از همدان موفق به دریافت نشان مهر اصالت ملی شدند.

وی بیان کرد: تولیدات چرمی، خراطی، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، نقاشی روی سفال و ساخت سازهای سنتی از سری محصولات صنایع‌دستی همدان هستند که در این ارزیابی نشان مهر اصالت ملی دریافت کردند.

علیزاده گفت: رویداد دریافت مهر اصالت و نشان مرغوبیت هر ۲ سال یک بار در کشور برگزار می‌شود و در نهایت آثاری که موفق به دریافت این نشان ملی می‌شوند امکان راه‌یابی در سطح بین‌المللی را به دست می‌آورند.

وی افزود: محصولات صنایع‌ دستی که نشان مرغوبیت می‌گیرند در واقع نشان استانداردی برای ورود به بازار کسب می‌کنند ضمن آنکه کاربردی بودن و قیمت تمام شده محصول در دریافت نشان یادشده حائز اهمیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha