۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۹:۱۵
کد خبر: 85320701
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

از ساری تا پاریس؛ دوئل المپیک در پایتخت کشتی جهان

ساری- ایرنا- با ثبت پذیرش ۳۲ تیم برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشتی آزاد بزرگسالان کشور و اولین مرحله انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس و استقبال بسیار خوب و گسترده کشتی‌گیران از سراسر کشور، همه استان‌ها در این دوره از رقابت ها در مازندران به عنوان پایتخت کشتی جهان حضور دارند.

رئیس هیئت کشتی مازندران روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پذیرش تیم‌ها و کشتی‌گیران برای حضور در مسابقات قهرمانی کشتی آزاد بزرگسالان کشور به میزبانی ساری شامگاه سه‌شنبه به پایان رسید و در مجموع ۳۴۴ آزادکار در قالب ۳۲ تیم پذیرش شدند که طی سه روز قرار است برای کسب عنوان و صعود به مرحله دوم چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در سال ۲۰۲۴ به رقابت بپردازند.

امید شایگان با اشاره به استقبال خوب آزادکاران و تیم‌های همه استان‌ها از این مسابقات، افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت این رقابت‌ها پیش‌بینی می‌شد که شاهد استقبال خوب کشتی‌گیران باشیم و به همین دلیل نیز تمهیدات لازم برای میزبانی شایسته و برگزاری رقابت‌ها در تراز بین‌المللی اندیشیده شده است.

رئیس هیئت کشتی مازندران خاطرنشان کرد: تلاش کرده‌ایم تا در عین حال که میزبانی شایسته‌ای از تیم‌ها و آزادکاران و مهمانان داشته باشیم، تیم خوبی از استان را نیز به این مسابقات بفرستیم تا توان کشتی استان را در این رقابت‌ها نیز اثبات کنیم. حضور کمیل قاسمی ستاره نامدار کشتی ایران و جهان و تعدادی از چهره‌های شاخص کشتی از استان در تیم مازندران نیز مؤید این موضوع است.

شایگان درباره فراهم کردن زیرساخت‌های میزبانی هم خاطرنشان کرد: طراحی سالن در سطح مسابقات معتبر بین‌المللی انجام شده و همه زیرساخت‌هایی که پیش‌بینی می‌شد نیاز است فراهم شده است. امیدواریم با حضور پرشور هواداران در سالن طی این سه روز شاهد برگزاری رقابت‌هایی جذاب و پرهیجان باشیم.

از ساری تا پاریس؛ دوئل المپیک در پایتخت کشتی جهان

به گزارش خبرنگار ایرنا، نخستین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد ایران در سال ۲۰۲۴ از امروز با حضور حدود ۵۰۰ آزادکار در قالب تیم‌هایی از استان‌های مختلف آغاز می‌شود و اوج هیجان کشتی آزاد در سالن سید رسول حسینی ساری رقم می‌خورد.

طبق ضوابط و مقررات در نظر گرفته شده برای چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد هر استان اجازه دارد با یک تیم کامل شامل ۱۰ کشتی‌گیر، در این رقابت‌ها حضور یابد. اما با توجه به این‌که استان‌های مازندران و تهران در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی نماینده داشتند، علاوه بر یک تیم کامل، سهمیه مازاد نیز دارند که سهمیه در نظر گرفته شده برای مازندران ۱۶ کشتی‌گیر و برای تهران ۱۰ کشتی‌گیر است.

سرمربیگری تیم کشتی مازندران را در این مسابقات کمیل قاسمی ستاره نامدار کشتی جهان و دارنده مدال طلای المپیک لندن و نقره المپیک ریو بر عهده دارد. حضور قاسمی که در حال حاضر سرمربی تیم ملی کامبوج هم هست و تجربه تدریس در دوره‌های آموزشی سرمربیگری اتحادیه جهانی کشتی را نیز دارد در رأس کادر فنی تیم مازندران وزنه مهمی برای این تیم محسوب می‌شود.

در کنار قاسمی نیز چند مربی شناخته شده مازندرانی آزادکاران تیم استان را هدایت می‌کنند. حسین نقیبی، امیرعباس مرادی گنجی، سعید واگذاری، محمود حسن‌نیا و مجتبی حسین‌پور مربیان تیم مازندران هستند که همراه با سرمربی جویباری تیم ملی کشتی آزاد کامبوج، در رقابت‌های قهرمانی ایران آزادکاران مازندرانی را هدایت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha