۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85320971
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرهنگ‌سازی مصرف صحیح انرژی از مدارس شروع شود

سنندج- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: فرهنگ‌سازی مصرف صحیح انرژی از مدارس و دانشگاه‌ها شروع شود و ادارات نیز باید در این راستا الگوی مردم باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالله رشیدی‌پور روز چهارشنبه در کارگروه مدیریت بحران انرژی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: باید طوری انرژی از جمله گاز طبیعی را مصرف کنیم که به بخش تولید هم ضربه وارد نشود.

وی با بیان اینکه انرژی متعلق به آیندگان است و باید نسبت به مصرف درست آن احساس مسئولیت کنیم، افزود: ادارات موظف هستند از اول آذر تا پایان اسفند، مصرف گاز خود را ۲۰ درصد کاهش دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان بر لزوم بهینه سازی موتورخانه ادارات تاکید کرد و ادامه داد: واحدهای تولیدی و صنعتی نیز موظف هستند از انرژی‌های صورت بهینه استفاده کنند.

مصرف روزانه ۱۱ میلیون مترمکعب در کردستان

مدیرعامل شرکت گاز کردستان هم که در این ننشست حضور داشت گفت: بیش از ۹۹.۷ درصد جمعیت استان در سطح شهرها و روستاهای تحت پوشش شرکت گاز است و تمام واحدهای صنعتی و تولیدی از گاز طبیعی به عنوان انرژی اول استفاده می کنند.

احمد فعله‌گری با بیان اینکه اکنون روزانه ۱۱ میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف می‌شود، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیارد و ۲۷۶ میلیون گاز مصرف شده است که ۴۲ درصد آن مربوط به نیروگاه است.

وی با اشاره به افزایش ۱۵ هزار و ۹۸۷ مشترک به تعداد مشترکان گاز استان، ادامه داد: تعرفه های گاز بها پله ای بوده و در حال حاضر ۴۷ درصد مشترکان استان کم مصرف، ۴۰ درصد مصرف متوسط و ۱.۳ درصد بد مصرف و مابقی پرمصرف هستند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: به منظور بهینه سازی مصرف گاز، ادارات باید در وقت اداری دمای رفاه( ۱۸ درجه) را رعایت و بعد از پایان وقت اداری، وسایل گرمایشی را خاموش کنند، ضمن اینکه بهینه سازی موتورخانه دستگاه ها نیز هر سال انجام می‌شود.

در حال حاضر ۶۱۶ هزار و ۳۱۵ مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، صنعتی، اداری و عمومی از خدمات شرکت گاز کردستان برخوردار هستند که ۴۴۴ هزار و ۶۱۶ مورد آن شهری و ۱۷۲ هزار و ۸۷ مشترک نیز روستایی است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha