۴۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلانغرب به کشت غلات اختصاص یافت

قصرشیرین- ایرنا- رییس جهاد کشاورزی گیلانغرب از اختصاص ۴۲ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت انواع غلات شامل گندم، جو، نخود و کلزا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «جبار ولی‌پور» روز چهارشنبه در کارگاه الگوی کشت کشاورزی حفاظتی و حفظ خاک با حضور کشاورزان، شوراهای اسلامی و دهیاران گیلانغربی و شرکت کارشناسان مرکز تحقیقات و آموزش، زراعت و بیمه محصولات استان کرمانشاه افزود: طرح الگوی کشت با ارتقای توسعه زراعت محصولات استراتژیک با هدف نرمال نمودن تولیدات، تامین امنیت غذایی نیز در گیلانغرب اجرا می شود.

وی پیش‌بینی کرد در صورت پراکنش مناسب بارندگی ها بیش از ۵۰ هزار تن گندم در شهرستان برداشت شود که نسبت به پارسال افزایش۱۰ تا ۱۵ درصدی را به دنبال خواهد داشت.

کارشناس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه هم در این کارگاه آموزشی کشت بدون شخم با حفظ بقایای محصول سال قبل در سطح مزارع و رعایت تناوب زراعی والگوی مناسب کشت را موجب کاهش هزینه تولید و ارتقاء حاصلخیزی خاک، پایداری محصولات غذایی و افزایش درآمد کشاورزان بیان کرد.

«رضا حق‌پرست» افزود: امروز کشاورزی حفاظتی به عنوان راهبردی مهم در جهان شناخته شده است.

نماینده صندوق بیمه کشاورزی استان کرمانشاه نیز گفت: از این پس مبنای پرداخت خسارت به کشاورزان میانگین عملکرد پنج سال نرمال خواهد بود و میانگین عملکرد سال های خشکسالی حذف شده است.

گیلانغرب با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت در غرب استان کرمانشاه، ۴۱ هزار هکتار زمین های کشاورزی و باغی دارد و سالیانه بیش از ۹۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و فرآورده های دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha