رفع موانع فعالیت ۱۳ طرح تولیدی در چهارمحال و بختیاری تصویب شد

شهرکرد- ایرنا- موانع تولید ۱۳ طرح چهارمحال و بختیاری در نشست روز چهارشنبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان بررسی و برای رفع این موانع راهکار ارائه شد و مصوباتی نیز به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست در خصوص چگونگی رفع تعهدات ارزی کارخانه خمیرمایه ناغان استان بحث و تبادل نظر و در نهایت مقرر شد تا ۱۰ درصد از تعهدات رفع نشده این شرکت در مهلت تعیین شده محقق شود.

تعهد کارخانه تولید ژل آتش‌زا در خصوص بی‌خطر بودن فعالیت‌های این کارخانه برای واحدهای تولیدی مجاور در شهرک صنعتی فرخشهر از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود که نماینده کارخانه متعهد شد علاوه‌بر بیمه آتش‌نشانی مجموعه خود نسبت به بی‌خطر بودن فعالیت‌های آن به واحدهای مجاور تعهد بدهد تا مشکلی برای ادامه فعالیت این کارخانه وجود نداشته باشد.

تقسیط بدهی یک واحد تولیدی قطعات بتنی، انتقال نام یک واحد تولید خوراک دام، طیور و آبزیان از نام شخصی به نام حقوقی، رفع موانع تولید در تعدادی از واحدهای گلخانه‌ای، شیلات و دام و اعطای مجوز به یک واحد تولید شمش فولادی مطابق با جواز تاسیس این واحد از دیگر موضوعات بررسی شده در این نشست بود.

در این نشست در خصوص چک‌های برگشتی یک کارخانه لبنی نیز تعیین تکلیف شد و در خصوص ادامه فعالیت ۲ واحد خدماتی گردشگری و اعطای وام به این واحدها موافقت شد.

همچنین مشکلات تولید یک واحد تولید نقل و نبات در شهرک صنعتی بلداجی رفع و در خصوص صدور مجوز تخصیص سوخت برای امورات اجرایی یک نیروگاه خورشیدی در استان نیز موافقت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست بر ضرورت همکاری بین‌بخشی برای رفع موانع تولید در استان و رونق فعالیت‌های اقتصادی تاکید کرد و گفت: درچارچوب قانون برای رفع موانع واحدهای مشکل‌دار از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنیم.

محمد کاظم منزوی افزود: باید در راستای افزایش تولید و حمایت از تولیدکننده بروکراسی‌های اداری کاهش یابد و از ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی که مدیران دارند در راستای رونق تولید و فعالیت‌های اقتصادی در استان بهره گرفت.

به گزارش ایرنا, هم‌اکنون ۹۲۷ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد که ۳۸ واحد بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر، ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحدهای صنعتی کوچک است.

چهارمحال و بختیاری در برخی محصولات صنعتی مانند لوازم‌خانگی، چادر مشکی، نخ پلی‌استر و موکت رتبه‌ و جایگاه بالایی در کشور دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha