دوستی با شهدا لازمه الگوگیری دانش آموزان است

ساوه - ایرنا - مدیر آموزش و پروش ساوه گفت: دوستی با شهدا لازمه الگوگیری دانش آموزان با این اسوه ها و گسترش و نشر فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش ایرنا، اصغر قراخانلو روز چهارشنبه در آیین زنگ دوستی با شهدا اظهار کرد: مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس ۳۶ هزار شهید دانش اموز تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند که تمام این شهدا هم اکنون اسوه ای برای نسل های آینده هستند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش شهرستان از ابتدای سال تحصیلی جاری ویژه برنامه های مختلفی را برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت برنامه ریزی کرده است افزود: دوست شهیدت کیه؟، زنگ دوستی با شهدا، برگزاری یادواره شهدا با محوریت مدارس و اردوی راهیان نور از برنامه های شاخص در این راستا است.

قراخانلو اضافه کرد: در طرح های دوست شهیدت کیه دانش آموزان یکی از شهدای شهرستان را به عنوان دوست خود انتخاب و حول زندگی و شخصیت آن شهید مطالعه و تحقیق می کنند و پس از آن از رفتارهای او را به عنوان الگو و سرمش خود قرار می دهند.

وی افزود: این طرح تا کنون سه مرحله در مدارس پسرانه و دخترانه برگزار شده و در طول سال تحصیلی نیز با پیگیری مدیران مدارس تداوم خواهد داشت.

مدیرآموزش و پرورش ساوه در خصوص زنگ دوستی با شهدا نیز گفت: این طرح همانند برگزاری یادواره های شهدا برنامه ریزی شده با این تفاوت که جامعه هدف دانش آموزان چند مدرسه بوده که بتوانیم برخی از شهدای شاخص را به عنوان الگو بین داشن آموزان معرفی کنیم.

وی افزود: در طرح یادواره شهدا نیز مقرر شده تمام مدارس به ویژه مدارس شاهد و مدرسه هایی که به اسم شهدا مزین شده اند به صورت مستقل با محوریت اجرا از سوی دانش آموزان یادواره های مختلفی برگزار شود که تا کنون برگزاری چهار مورد به اتمام رسیده است.

قراخانلو در خصوص اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی راهیان نور نیز اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری حدود یک هزار و ۲۰۰دانش آموزان دبیرستانی با همکاری بسیج شهرستان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شده اند.

زنگ دوستی با شهدا توسط مدارس غیرانتفاعی شهرستان ساوه با حضور مادران شهیدان محمد و حسین غلامی برگزار شد.

مردم شهرستان ساوه در جریان مبارزه با رژیم طاغوت، هشت سال دفاع مقدس حدود ۶۰۰ شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

۵۶ هزار دانش آموز و سه هزار نوآموز ساوجی در ۲۹۳ مدرسه هم اکنون در حال تحصیل هستند و بیش از ۲ هزار معلم و کادر آموزشی نیز در شهرستان ساوه در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha