داسیلوا خواستار تلاش جامعه بین‌المللی برای «راه حل دو دولتی» در جنگ غزه شد

تهران-ایرنا- رئیس‌جمهوری برزیل امروز (چهارشنبه) خواستار تلاش جامعه بین‌المللی برای «راه حل دو دولتی» اسرائیل و فلسطین و حضور بهتر نهادهای جهانی مانند سازمان ملل شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا گفت: برزیل به تلاش برای [تحقق] آتش‌بس دائمی که اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را می‌دهد و همچنین تلاش برای آزادی فوری همه اسرا ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهوری برزیل افزود: ضروری است که جامعه بین‌المللی برای راه‌حل دو دولتی تلاش کند.

وی همچنین اظهار داشت که اولویت‌های برزیل به عنوان رئیس گروه ۲۰ (G۲۰) طی ۱۱ ماه آینده، مبارزه با گرسنگی و فقر در جهان، ارتقای توسعه پایدار و بهسازی نهادهای حاکمیتی جهانی خواهد بود.

گروه ۲۰ یک سازمان بین‌دولتی متشکل از ۱۹ کشور به‌همراه اتحادیه اروپا (EU) و اتحادیه آفریقا (AU) است. این گروه برای رسیدگی به مسائل عمده مرتبط با اقتصاد جهانی مانند ثبات مالی بین‌المللی، تغییرات اقلیمی و توسعه پایدار فعالیت می‌کند.

رئیس‌جمهوری برزیل پیشتر نیز با انتقاد از رژیم صهیونیستی به دلیل ادامه حمله نظامی به نوار غزه، گفت که غیرنظامیان هزینه جنگ در غزه را می‌پردازند.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) از افزایش شمار شهدای جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه به ۱۸ هزار و ۶۰۸ نفر خبر داد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی صبح جمعه (دهم آذرماه) پس از پایان موعد آتش‌بس موقت در غزه، بمباران این باریکه را از سرگرفت و صدها فلسطینی را شهید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha