معاون وزیر کشور: دانش‌بنیان‌ها «کلید واژه‌های» ایجاد تغییر در اقتصاد هستند

شیراز - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: کارآفرینان و حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان کلید واژه‌هایی که اقتصاد را تغییر می‌دهند باید ذهن مسئولان به ویژه فرمانداران را به خود جذب و مشغول کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن کوشش تبار، عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان فارس در شیراز افزود: رویکرد دیگری که انتظار است در فرمانداران دیده شود توجه به بحث سرمایه گذاری است چرا که فرمانداران در این حوزه نقش بسیار مهمی دارند.

وی ادامه داد: باید با گشاده رویی به سمت بخش خصوصی برویم و این نیاز امروز کشور است، به بخش خصوصی احتیاج داریم و باید برای آنها فرش قرمز پهن کرد و این نه در حرف بلکه باید در رفتار ما دیده شود.

وی اظهار کرد: انسجامی که در مدیران استان فارس به چشم می خورد و ارتباط و همدلی که با محوریت و راهبری استاندار در مدیران اقتصادی این استان شکل گرفته یک فضای امیدوار کننده برای آینده استان رقم زده است و این در تار و پود بخش خصوصی هم کاملا مشهود است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: اقداماتی که در فارس انجام می شود بیانگر این مطلب است که ارتباط این استان در سطح ملی نیز بسیار خوب مدیریت و هماهنگ شده است.

کوشش تبار افزود: شرایط در استان فارس به گونه ای است که امروز با اطمینان می گوییم سال آخر دولت سیزدهم سالی است که بسیاری از هدفگذاری هایی که در این استان انجام شده به ویژه در ۶ ماه پایانی به نتیجه خواهد رسید.

معاون وزیر کشور: دانش‌بنیان‌ها «کلید واژه‌های» ایجاد تغییر در اقتصاد هستند

تغییر ادبیات در وزارت کشور
وی، با اشاره به نگاه ویژه مدیران نظام به مقوله اقتصاد گفت: به طور طبیعی با شنیدن نام وزارت کشور بحث تقسیمات کشوری، امنیت، انتصابات و انتخابات در ذهن متبادر می‌شود که این ادبیات با حضور دکتر وحیدی مقام عالی وزارت و شروع به کار دولت سیزدهم تغییر کرده و امروز موضوعی که مد نظر همه مدیران ارشد کشور قرار گرفته اقتصاد است.

کوشش تبار اظهار کرد: از همین جهت هم بیشتر استانداران ما به ویژه در استان فارس هدفگذاری و زمانی را که صرف حوزه اقتصادی می‌کنند بسیار چشمگیر و قابل توجه است.

وی ادامه داد: اگر در دولت سیزدهم با همین نگاه سعی شد در انتخاب فرمانداران تغییراتی اعمال شود از این جهت بود که فرمانداران وجه اقتصادی استان را اولویت خودشان قرار دهند و تلاش شد کسانی انتخاب شوند که مسائل اقتصادی اولویت آنها باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: باید تلاش شود که از جانب فرمانداران به شکل مستمر موضوعات اقتصادی از جمله معیشت رصد و پایش شود و انتظار است که فرماندران با همین جدیت و قوت توجه به واحدهای تولیدی را مد نظر قرار دهند چرا که این اولویت امروز کشور است.

کوشش‌تبار افزود: اینکه امروز بخش خصوصی فارس از مورد توجه استاندار این استان قرار دارد یک مقوله برد برد برای هر ۲ طرف است و نشان می دهد که در سرمایه‌گذار اعتماد ایجاد شده و آنها امنیت سرمایه‌گذاری را حس کرده‌اند.

وی اظهار کرد: ما باید از بُرد سرمایه‌گذار خوشحال باشیم و لذا از فرمانداران استان فارس می خواهیم که نسبت به سرمایه گذاران فارسی زبانی که در کشورهای حوزه خلیج فارس حضور دارند حساست داشته باشند و برای جذب و جلب نظر آنها برنامه داشته باشند.

وی گفت: در استان فارس باید تلاش شود که یک بانک اطلاعاتی از سرمایه گذاران استان فارسی خارج از کشور تهیه شود.

خام فروشی، نکته‌ای رنج آور
وی، خام فروشی را یک نکته رنج آور در استان فارس دانست و گفت: با توجه به اهمیت موضوع ضرورت دارد که این مساله به ویژه در زمینه ایجاد صنایع پایین دستی در حوزه گاز، کشاورزی و معادن که از ظرفیت های استان فارس است مد نظر قرار گیرد.

او افزود: اگر می خواهیم جوامع ما بهره‌مند شوند راه آن ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی است.

کوشش‌تبار گفت: اگر قرار است برای مردم در یک دوره مدیریتی اتفاقی بیافتد و شرایط توزیع ثروت در این استان متحول شود در این دوره مدیریتی خواهد بود چرا که مجموعه مدیریتی استان از انسجام بسیار خوبی برخوردار است.

وی، ضمن تاکید بر لزوم توجه به زنجیره‌های ارزش راهبردی گفت: توجه به این مهم در این استان به معنای متحول شدن جوامع محلی، توزیع ثروت، جلوگیری از خام فروشی، ارتقای بهره وری و تصاحب بازار کشورهای منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha