استاندار یزد: عملکرد دستگاه‌ها در ارتباط با اجرای طرح سامان خانواده ارزیابی می‌شود

یزد- ایرنا- استاندار یزد با اشاره به اهتمام همه بخش‌ها برای اجرای طرح سامان خانواده در استان گفت: در ۲ هفته آتی عملکرد کمیته‌ها، فرمانداری‌ها و دستگاه در راستای تحقق برنامه‌های این طرح به صورت دقیق و بر اساس شاخص‌هایی معین ارزیابی می‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری یزد، "مهران فاطمی" از ارائه نتایج ارزیابی دستگاه در قالب کارنامه‌ای شفاف برای طرح در جلسه آتی شورای اداری استان خبرداد و افزود: هر مجموعه اداری باید ماموریت خود را در حوزه خانواده به خوبی ایفا کند.

وی با بیان اینکه هزینه دستگاه ها در حوزه خانواده و مسائل مرتبط با آن باید هدفمند باشد، خاطرنشان کرد: تمام اعتبارات این حوزه باید با هماهنگی با مجموعه طرح سامان خانواده، در بخش های مربوطه مصرف شود.

استاندار یزد ازدواج، خانواده و جوانی جمعیت را از موضوعات مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بیان کرد و گفت: طرح سامان خانواده؛ طرح کلان استان برای پیشبرد اهداف و برنامه های حوزه خانواده و جوانی ازدواج است و رویکردهای آن باید با جدیت پیگیری و اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه نمود مداخلات در این حوزه تاثیرات خود را به مرور نشان می دهد ، خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد مولفه های تاثیرگذار بر این حوزه و زمان بری تغییر افکار، بینش ها و رفتارها، نتیجه دهی اقدامات و فعالیت‌های این بخش در گذر زمان مشهود خواهد بود.

فاطمی در ادامه اقدامات و فعالیت های انجام شده در حوزه خانواده، در ۲ سال اخیر را قابل توجه دانست و افزود: تدوین مشوق هایی برای تشکیل خانواده و جوانی جمعیت، به عنوان مقوم فعالیت های آموزشی و ترویجی است و اثرگذاری زیادی در این حوزه دارد.

استاندار یزد بر تعیین جامعه هدف دریافت آموزش های حوزه ازدواج برای برگزاری دوره های آموزشی موثر به منظور بازگشایی گره های ذهنی جوانان در این حوزه تاکید کرد.

طرح سامان خانواده در استان یزد بر اساس ۶ محور شامل ترویج ازدواج، تسهیل ازدواج، تشکیل خانواده، تعالی خانواده، تحکیم خانواده و تکلیف خانواده در استان تدوین شده است.

طرح سامان خانواده یکی از محورهای اصلی ۱۰ گانه فاز اول برنامه تحولی استان یزد است که با همکاری دستگاه‌های مختلف، مردم، خیران، تشکل‌ها و علاقه‌مندان در راستای هدف افزایش جوانی جمعیت اقدام لازم و مناسب دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha