از نواختن طبل‌های آبی تا پرواز بادکنک‌های قرمز در آزادی

تهران- ایرنا- دربی صدودوم پایتخت با نخستین تجربه حضور بانوان در ورزشگاه آزادی تهران همراه بود که با نواختن طبل‌های آبی و پرواز بادکنک‌های قرمز خاطره‌ای به یادمادنی به ثبت رسید.

به گزارش ایرنا، دربی ۱۰۲ در حالی میان تیم‌های محبوب استقلال و پرسپولیس برگزار شد که بانوان برای نخستین بار در هوای بارانی و سرد تهران، شهرآورد پایتخت را از نزدیک در ورزشگاه آزادی تماشا کردند.

۱۵۰۰ بانوی استقلالی در بخش شرقی طبقه دوم و ۱۵۰۰ بانوی پرسپولیسی در بخش غربی طبقه دوم به تشویق تیم‌های محبوب خود پرداختند. اولین حضور بانوان باعث شد تا شور و هیجان مضاعفی در ورزشگاه به وجود آید. فضای ورزشگاه آزادی که همواره پیش از دربی ۱۰۲ با بی اخلاقی‌ها و حاشیه‌های بسیار هواداران همراه بود این مرتبه با حضور بانوان بدون حاشیه و با آرامش و تنها تشویق هواداران بود هر چند که برخی از تماشاگر نماها در طبقه اول اقدام به پرتاب بطری و اشیا به سمت بازیکنان کردند.

البته پیش از این بانوان در دیدارهای تیم ملی و لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند اما اولین تجربه حضور در دربی در روزهای منتهی به پایان پاییز در نوع خود جالب بود.

از ابتدای روز تمامی بانوان از هواداران خردسال تا بانوان در ورزشگاه آزادی با وجود باراش باران دیده می‌شدند تا در هیاهوی جمعیتی مشتاق به سمت گیت‌های ورود به جایگاه‌های شرقی و غربی وارد شوند.
در درب شرقی ورزشگاه، لیدرهای بانوان استقلالی با کوبیدن بر طبل ماند لیدرهای مرد به صورت هماهنگ تیم محبوب خود را تشویق می‌کردند و هوداران با پرچم‌هایی آبی لیدرها را همراهی و با شور و هیجان شعار می‌دادند و نام استقلال را با موج‌های مکزیکی فریاد می‌زدند و تیم خود را تشویق می‌کردند.

در هیاهوی جمعیت آبی‌پوش، کودکان و حتی بانوان سالخورده نیز به چشم می‌خوردند و در میان آنها بانویی نظرم را جلب کرد که ۷۷ سال سن داشت. وی با اشتیاق از علاقمندی به تیم محبوب خود سخن گفت و عنوان کرد: از ۱۳ سالگی عاشق استقلال بودم.

وی گفت که برای اولین بار است برای تماشای دربی ورزشگاه آمده و احساس بسیار خوبی دارد و ناصر حجازی اسطوره او است. من با آنها پیر شم و خدا رحمتش کند و عشق به استقلال دارم. حتما استقلال چهار گل می‌زند و دربی مال ماست. بسیار خوشحالم که به آرزویم رسیدم.

بانویی دیگر از روی صندلی بلند شد و به پایین جایگاه آمده بود تا بتواند ایستاده تیمش را تشویق کند. او هم به ایرنا گفت که از ۸ سالگی استقلالی است.

وی ادامه داد: قلبا به استقلالی بودنم افتخار کردم. بار اول است که به ورزشگاه می‌آیم و دربی را می‌بینم. حضور در ورزشگاه آزادی حس بسیار خوبی دارد مخصوصا برای تمامی بانوانی که همواره در منزل از تلویزیون بازی‌ها را می‌دیدند اما الان می‌توانند شور و شوق جمعیت را ببیند و این حس و حال خوبی دارد. امیدوارم یک روزی بانوان بتوانند در تمامی بازی‌ها حضور داشته باشند.

از جایگاه شرقی که بیرون آمدم تا جایگاه غربی بانوان سرخ‌پوش فاصله تقریبا زیادی بود. وقتی وارد ورودی غربی شدم، از همان ابتدا پرواز بادکنک‌های قرمز هواداران سرخ‌پوش نظرم را جلب کرد زیرا در بخش شرقی آبی‌پوشان خبری از بادکنک‌های آبی نبود. آنها هم مانند بانوان آبی‌پوش پرشور تیم خود را تشویق و با شیپور کری‌خوانی می‌کردند اما با وجود هم‌خوانی هواداران سرخ با لیدرها خبری از کوبیدن طبل‌ها مانند آبی‌پوشان نبود و لیدرهای استقلال مجهزتر از لیدرهای پرسپولیس بودند.

از همان لحظه که پای در درب غربی گذاشتم، بانوی ویلچرنشین را در ابتدای ورودی دیدم که کلاهی قرمز بر سر داشت و تیم خود را تشویق می‌کرد. بانویی که ملی‌پوش پاراتیروکمان ایران بود. از او خواستم تا حال و هوای خود را برای حضور در دربی وصف کند.

فریبا عسکری به ایرنا گفت: به سختی با ویلچر به اینجا آمدم و از کودکی عاشق پرسپولیس بودم. اولین بار است که به ورزشگاه می‌آیم و دو سال است که عضو تیم ملی پاراتیروکمان شده‌ام و عنوان‌های کشوری دارم و اکنون برای مسابقات جهانی فرانسه آماده می‌شوم. حس خیلی خوبی دارم که در ورزشگاه هستم.

پس از صحبت با ملی‌پوش پاراتیروکمان وقتی به پایین جایگاه رسیدم پرسپولیس نخستین گل خود را به ثمر رساند و در آن لحظه شاهد فریاد ۱۵۰۰ هوادار مشتاق این تیم و پرواز بادکنک های قرمز برفراز آزادی بودم. بانوانی که سر از پا نمی‌شناختند و محو بازی و اولین گل سرخ‌ها شده بودند.

هنوز از جایگاه هواداران پرسپولیسی خارج نشده بودم که صدای فریاد و تشویق هواداران استقلال هم برای گل اول آبی‌ها به گوش رسید. دقایقی سرنوشت ساز و پایانی که با تساوی دو تیم تمام شد تا بانوان قرمز و آبی بدون شکست و البته بدون حاشیه‌ و با رضایت و لبخندی بر لب، ورزشگاه را ترک کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha