آلودگی هوای مازندران جدی و نگران کننده است

ساری-ایرنا-سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: برخلاف تصور عموم و با توجه به وجود جنگل های سرسبز وضعیت آلودگی هوای مازندران بسیار جدی و نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد توکلی روز جمعه در جلسه کارگروه آلودگی هوای مازندران در ساری افزود: حتی می توان گفت وضعیت آلودگی هوای مازندران از تهران خطرناک تر است چرا که پایتخت در مسیر باد غالب قرار دارد.
وی ادامه داد : باد غالب در مازندران از سمت شمالغربی به جنوب شرقی است که آلودگی ها را به سمت جنگل و کوه می برد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران توضیح داد: هوای ناسالم باعث به خطر افتادن سلامت مردم می شود و درازمدت اتفاقات بحرانی در حوزه بهداشتی و اجتماعی در کشور رقم خواهد زد.
وی با تاکید بر ضرورت برخورد با افراد متخلف در زمینه آلودگی هوا گفت: دادگستری نسبت به تعیین شعبه اختصاصی رسیدگی به پرونده آلاینده محیط زیست راه اندازی شود تا پرونده ها زودتر رسیدگی شود.

توکلی ادامه داد: هیچ معدنی بخاطر آلودگی تعطیل نخواهیم کرد بلکه افرادی که مهندس ناظر و بهره بردار باید پاسخگو عملکرد خود باشند و برخورد با آنها انجام خواهد شد.

آلودگی هوای مازندران جدی و نگران کننده است

وی افزود : بهره برداران معدن ملزم هستند در خصوص پایش آلودگی هوا اقدام کنند.

به گفته سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران تا پایان امسال هر معدنی این اقدام را انجام ندهد برای آن واحد اقامه دعوی شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران در این جلسه گفت: در گذشته مازندران آمار مناسبی از وضعیت آلودگی هوا نداشتیم اکنون با استفاده تکنولوژی جدید اطلاعات خوبی بدست آورده ایم.

عطالله کاویان افزود: اما با وجود استفاده‌ از این تکنولوژی در برخی از شهرها به این آمار و داده ها دست پیدا کردیم اما این‌موضوع مهم است که در تمامی شهرها این امکانات وجود داشته باشد تا بتوانیم آمار جامعی داشته باشیم.

وی ادامه داد : در حوزه معادن باید سخت گیری های قانونی بیشتری شود چرا که پلمب اقدام قابل پیشگیرانه برای تخلف این واحدها نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha