وحدت حوزه و دانشگاه از کارهای بسیار مهم و ضروری است

زاهدان- ایرنا- امام جمعه موقت زاهدان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه از کارهای بسیار مهم و ضروری برای این ۲ مرکز مهم علمی بشمار می رود و این مراکز بزرگ علمی برای انسجام جامعه بسیار مفید هستند به طوری که می‌توانند با تربیت نیروهای متخصص تامین کننده نیروهای انسانی در عرصه حاکمیت بشوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام و المسلمین هادی رمضانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان با اشاره به ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله محمد مفتح مرجع عالیقدر اسلام اظهار کرد: این روز، روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز لغو قرداد ننگین تنباکو که صادرات انحصاری تنباکو به انگلستان بود نامگذاری شده است.
وی بیان کرد: این روز، روز وحدت حوزه و دانشگاه هست و این ۲ مرکز علمی می توانند در جهت اسلامی شدن جامعه و دانشگاه و تقویت آنها بسیار کمک کننده باشند زیرا علم به تنهایی می‌تواند خدمتگزار شیطان باشد.
امام جمعه موقت زاهدان گفت: علم نافع علمی است که چراغ راه مردم و در راستای هدایت و تامین نیازهای مردم قرار گیرد.

وی با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) به خطبه فدکیه اشاره کرد و افزود: حضرت فاطمه (س) در خطبه فدکیه فرمود «آنچه را که می بایست حفظ می کردید دور انداختید» اشاره دارد به مردمی که ایمانی را که آنان را از ظلالت و گمراهی نجات داد تحمل نکردند و مسیر اسلام را تغییر دادند و اسلام راستین پیامبر عظیم الشان اسلام به انحراف کشیده شد.
حجت الاسلام رمضانی اظهار کرد: نباید مصادیق این فرموده صدیقه طاهره باشیم.
وی به ۲۵ آذر روز پژوهش و هفته پژوهش و فناوری اشاره کرد و افزود: اندیشیدن، پژوهش و نوآوری در جامعه بشری موجب رشد آن جامعه خواهد شد و در برطرف کردن مشکلات جامعه بسیار موثر خواهد بود.
امام جمعه موقت زاهدان گفت: لازم است دولتمردان در زمینه پژوهش هزینه متناسب داشته باشند زیرا این هزینه سرمایه بزرگی برای جامعه است به طوریکه بوسیله آن تحقیق و پژوهشی که انجام می‌شود جامعه را بهره‌مند و از دشمنان بی نیاز خواهد کرد.
وی بیان کرد: هزینه برای پژوهش و تحقیق می‌تواند سد محکمی در مقابل تحریم های دشمن ایجاد و آن را بی اثر کند.
حجت الاسلام رمضانی اظهار کرد: امروز با هجوم ددمنشانه اسرائیل این غده سرطانی و رژیم کودک کش و حمایت آمریکا از آن و سکوت حاکمان اسلامی شاهدیم زنان و کودکان، بیمارستان ها و مراکز آموزشی در غزه مورد شدیدترین حملات قرار می گیرند.
وی افزود: از مقاومت، حزب الله قهرمان، از حماس، از یمن جنگ زده در محاصره، از رزمندگان عراقی که برای حمایت از مردم مظلوم غزه در صحنه قرار گرفتند تشکر می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha