افتتاح مرکز فوق تخصصی سوختگی زنجان بعد از ۱۲ سال به همت دولت سیزدهم

زنجان - ایرنا- مرکز فوق تخصصی سوختگی استان بعد از ۱۲ سال بلاتکلیفی به زودی در سفر رییس جمهور به استان افتتاح می‌شود که نوید بخش ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی و ارائه خدمات بهتر به هم استانی‌هاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از دستاوردهای مهم پیروزی انقلاب اسلامی افزایش شاخص‌های بهداشتی و سطح سلامت جامعه و همچنین تسهیل دسترسی مردم به خدمات درمانی و افزایش رضایتمندی عمومی از این حوزه است.

تلاش تمامی دولت های نظام جمهوری اسلامی ارائه خدمات با کیفیت در حوزه بهداشت و درمان بوده و با اقدامات صورت گرفته در این حوزه، تحولاتی در اقصی نقاط کشور به ویژه در مناطق محروم به وقوع پیوسته است.

با روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم و اقدامات مختلف، توزیع عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی بیش از گذشته در دستور کار متولیان امر قرار گرفت به طوری که افتتاح ده ها پروژه درمانی بیانگر عزم جدی دولت برای ارتقای خدمات این بخش و ارائه خدمات با کیفیت‌تر به اقشار مختلف مردم است.

هرچند تا رسیدن به حد ایده آل در این بخش فاصله وجود دارد اما بهره برداری از پروژه های مهم در استان ها نمود عینی خدمت صادقانه دولت به مردم و بهره مندی گروه های هدف از این خدمات است.

این حوزه مهم و تاثیرگذار در استان زنجان، طی سال های گذشته پیشرفت های چشمگیری داشته تا جایی‌که ساکنان دورترین مناطق روستایی استان که در محرومیت کامل از خدمات بهداشتی و درمانی بودند، در حال حاضر از این خدمات در سطح مطلوبی برخوردارند.

بر این اساس یکی از اولویت های مهم استانی تکمیل پروژه های با درصد پیشرفت فیزیکی بالا و تاثیرگذار استانی است که با توجه به سفر قریب الوقوع رییس جمهور به استان، مرکز فوق تخصصی سوانح سوختگی پس از ۱۲ سال به بهره برداری می رسد که به طور حتم تحولی را در این بخش ایجاد خواهد کرد.

افتتاح مرکز فوق تخصصی سوختگی زنجان بعد از ۱۲ سال به همت دولت سیزدهم

۱۳ پروژه سلامت محور زنجان در مراحل تکمیل قرار دارد

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون ۱۳ پروژه‌ سلامت محور استان با زیربنای ۲۱ هزار و ۶۹۵ مترمربع و اعتبار حدود ۲ هزار میلیارد ریال، در مراحل تکمیلی قرار دارند و در صورت تامین اعتبار، به زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

مجید صادقی افزود: پروژه بیمارستان تخصصی روانپزشکی رجبعلی مقدم و پروژه مرکز سوانح سوختگی بیمارستان آیت‌الله موسوی از جمله پروژه‌هایی است که پیشرفت بالای ۹۵ درصدی دارد و به مراحل تکمیلی رسیده است.

وی به اهتمام ویژه دانشگاه برای تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام اشاره کرد و اضافه کرد: در این راستا، طی ۲۰ ماه گذشته، ۱۵ پروژه عمرانی با زیربنای ۱۷ هزار و ۴۰۳ متر مربع با یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید که مهمترین آنها، مرکز آنکولوژی ۱۶۰ تختخوابی حضرت ولیعصر (عج) بود.

این مسوول یادآور شد: مرکز فوق تخصصی سوانح و سوختگی از جمله اولویت‌های درمانی استان محسوب می‌شود که دارای ۶ هزار و ۳۰۰ متر زیر بنا است که امیدواریم به زودی به بهره برداری برسد.

مرکز فوق تخصصی سوانح و سوختگی از جمله اولویت‌های درمانی استان محسوب می‌شود که دارای ۶ هزار و ۳۰۰ متر زیر بناست که امیدواریم به زودی به بهره برداری برسد. وی اظهار داشت: این پروژه از مدتها پیش راکد بود و حتی مدتی هم ساختمان احداثی آن با ایرادات و اشکالات فراوانی مواجه و تخریب شد.

معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه این پروژه یکی از بزرگترین بخش های سوانح و سوختگی شمالغرب کشور خواهد بود، اظهار داشت: امکانات این بیمارستان در حد بیمارستان خصوصی و بالاتر به شمار می رود.

وی با بیان اینکه وضعیت تکمیل این پروژه به دقت رصد و به صورت میدانی از چگونگی روند پروژه بازدید می شود،‌افزود: برای تکمیل و افتتاح این پروژه اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

این مسوول خاطر نشان کرد: امیدواریم با تعامل و همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این پروژه مهم نیز در موعد اعلام شده به بهره برداری برسد تا خدمت رسانی بهتری به مردم این استان به ویژه گروه های هدف انجام گیرد.

صادقی با بیان اینکه پروژه خیرساز "رجبعلی مقدم" زنجان نیز به عنوان مرکز روانپزشکی که احداث آن از حدود ۳۷ سال پیش آغاز و تاکنون ۸۳۵ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است، ادامه داد:این پروژه هم کنون به پیشرفت بسیار خوبی رسیده است.

افتتاح مرکز فوق تخصصی سوختگی زنجان بعد از ۱۲ سال به همت دولت سیزدهم

مرکز فوق تخصصی سوختگی زنجان به ایستگاه آخر تکمیل و افتتاح رسیده است

مدیر توسعه و تامین منابع فیزیکی و امور عمرانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در این باره،‌ گفت: فاز مطالعاتی این پروژه از سال ۱۳۸۸ کلید خورده و در سال ۱۳۹۰ عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

فریدون نقی لو با بیان اینکه مرکز فوق تخصصی سوختگی زنجان به صورت الحاقی در ضلع شرقی بیمارستان آیت الله موسوی احداث شده است،‌ افزود: زیربنای این پروژه در چهارطبقه در مساحتی حدود ۶ هزار و ۳۰۰ متر مربع با ظرفیت ۳۴ تخت بیمارستانی مراحل نهایی تکمیل خود را می گذراند.

وی با بیان اینکه این پروژه از سوی پیمانکار به دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل شده است، اظهار داشت: این پروژه هم اکنون ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که یک درصد باقیمانده آن به تکمیل مواردی از قبیل محوطه سازی و نصب تجهیزات باز می گردد.

این مسوول ادامه داد: تلاش می شود این پروژه در سفر آتی رییس جمهور به استان افتتاح شود که یکی از پیشرفته‌ترین مراکز سوانح سوختگی شمالغرب کشور خواهد بود.

نقی لو با بیان اینکه مرکز سوانح سوختگی زنجان پس از ۱۲ سال توقف عملیات عمرانی آن با پیگیری‌های مستمر مجموعه دانشگاه به پیشرفت قابل قبولی رسید، افزود: این پروژه در مسیر اجرا با موانع مختلفی رو به رو بود تا جایی که سه پیمانکار آن تغییر کردند.

مرکز سوانح سوختگی زنجان پس از ۱۲ سال توقف عملیات عمرانی آن با پیگیری‌های مستمر مجموعه دانشگاه به پیشرفت قابل قبولی رسید.وی با بیان اینکه در زیرزمین این پروژه، اتاق های عمل واقع شده است، گفت: طبقه همکف این پروژه، هفت آی سی یو سوختگی دارد و یک آی سی یو دیگر نیز در بخش اورژانس واقع شده است.

این مسوول ادامه داد: این پروژه دارای بخش‌های جراحی سوختگی، مراقبت‌های ویژه سوختگی، بخش بی آی سی یو، اورژانس سوختگی، بخش بستری سوختگی، اتاق‌های هوا رسان و فضاهای ارتباطی است.

ایوی یادآور شد: در قرارداد اخیر هزینه کرد پروژه بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است و با راه اندازی بخش سوختگی بیمارستان آیت‌الله موسوی سطح خدمات رسانی این مرکز به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.

برآیند:

پروژه مرکز فوق تخصصی سوختگی زنجان یکی از نیازهای مهم و به حق زنجانی ها بوده که با افتتاح آن بیماران برای دریافت خدمات این بخش نیازی به مراجعه به پایتخت ندارند و در این استان تحت مداوا قرار خواهند گرفت.

همچنین این مرکز می تواند بیماران منطقه شمالغرب کشور را نیز پذیرش کند که به زودی در دور دوم سفر رییس جمهور به استان زنجان به بهره برداری می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha