ادعای کاخ سفید: روزانه با اسرائیل برای هدف قرار ندادن غیرنظامیان و خبرنگاران در ارتباطیم
شهادت سامبر ابودقه تصویر بردار شبکه الجزیره قطر به دست نیروهای رژیم اسرائیل

نیویورک – ایرنا- هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفد در پی شهادت «سامر ابودقه» تصویربردار شبکه الجزیره قطر در روز جمعه هنگام پوشش خبری جنایات رژیم اسرائیل در خان یونس مدعی شد: ما روزانه با اسرائیل برای هدف قرار ندادن غیرنظایمان خبرنگاران در ارتباط هستیم.

به گزارش ایرنا، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز جمعه به وقت محلی به خانواده سامر ابودقه، همکارانش و شبکه تلویزیونی الجزیره قطر به آنها تسلیت گفت و افزود که ابودقه نه تنها برای الجزیره بلکه برای همه کارهای ضروری و مهم انجام می داد.

این مقام ارشد دولت بایدن در عین حال مدعی شد: ما روزانه با اسرائیل برای هدف قرار ندادن غیرنظایمان خبرنگاران در ارتباط هستیم.

این درحالی است که کربی چندی پیش، مدعی شد: هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه اسرائیلی‌ها عمداً روزنامه‌نگاران را هدف قرار می‌دهند وجود ندارد.

این مقام کاخ سفید عامدانه هدف قرار دادن خبرنگاران به ویژه خبرنگاران شبکه الجزیره قطر را رد و ادعایی بی اساس خوانده بود.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز درباره سامر ابودقه که برای این رسانه آمریکایی نیز عکاسی می کرد، نوشت که در طول جنگ، به او نزدیک شدیم و مدتی را گذراندیم. او همیشه متبسم بود و همه او را دوست داشتند.

ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل نیز گفت: اسرائیل فیلمبردار شبکه الجزیره را هدف قرار داد و او را به مدت ۶ ساعت با خونریزی روی زمین نگه‌داشت تا به شهادت رسید.

به گزارش ایرنا از الجزیره، سامر ابودقه تصویربردار شبکه الجزیره قطر هنگام پوشش خبری جنایات رژیم صهیونیستی در خان یونس، در حمله هوایی این رژیم شهید شد.

بر اساس این گزارش، وائل ابودحدوح خبرنگار الجزیره که خانواده‌اش در بمباران رژیم صهیونیستی در غزه شهید شدند نیز در این حمله زخمی شده است.

با شهادت تصویربردار شبکه الجزیره قطر، شمار شهدای خبرنگار در غزه به ۹۰ نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرده است: از هفتم اکتبر(۱۵ مهرماه) ۱۸ هزار و ۷۸۷ فلسطینی در حملات رژیم اسرائیل به غزه به شهادت رسیده و ۵۰ هزار و ۸۹۷ نفر نیز زخمی شده اند. بر اساس گزارش دفتر بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) نزدیک به ۹۰ درصد از ساکنان غزه آواره شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha