سهم فرهنگیان خراسان شمالی از اردوهای راهیان نور ۸۰۰ نفر است 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل آموزش وپرورش خراسان شمالی با اشاره به اعزام فرهنگیان به اردوهای راهیان نور گفت: امسال سهم استان اعزام ۸۰۰ نفر از فرهنگیان به این اردوها است. 

ابوالقاسم اکبری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون ۴۲۵ نفر از فرهنگیان استان شامل ۲۵۰ نفر زن و ۱۷۵ نفر مرد به این اردوها اعزام شدند.

وی افزود: سهم استان از اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور هم ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است که تاکنون یکهزار و ۶۲۵ نفر دانش آموز دختر در این اردوها شرکت کردند.

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان شمالی گفت: این اردوها در مناطق عملیات دفاع مقدس در جنوب کشور برگزار می شود.

اعزام ۲۲۰ دانش آموز دختر زیارت اولی به شهر مقدس قم

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اعزام زیارت اولی ها به شهر قم افزود: ۲۲۰ دانش آموز دختر استان با همت سازمان دانش آموزی در قالب اردوی زیارت اولی ها به شهر مقدس قم اعزام شدند.

اکبری گفت: در این مرحله دانش آموزان دختر متوسطه اول از شهرستان های شیروان، فاروج،گرمه و جاجرم با ظرفیت پنج دستگاه اتوبوس از ۱۹ تا ۲۱ آذر ماه به قم اعزام شدند.

وی افزود: اجرای برنامه های زیارتی، بصیرتی، گفتمان های دینی، تقویت اطلاعات زیستی و اجتماعی دانش آموزان و اهدای بسته های فرهنگی از برنامه هایی است که در این اردوها از سوی سازمان دانش آموزی اجرا می شود.

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان شمالی افزود: اعزام دانش آموزان پسر استان نیز ۲۷ تا ۲۹ آذر ماه انجام می شود.

به گزارش ایرنا، ۱۹۲ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۲۰ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

۴۸ درصد دانش آموزان خراسان شمالی را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha