۲ هزار معلم در آموزش و پرورش خراسان‌شمالی جذب شدند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۲ هزار معلم طی عملکرد دولت سیزدهم با برگزاری آزمون استخدامی و یا با قبولی در دانشگاه فرهنگیان در این اداره کل جذب شدند که این آمار نسبت به دولت قبل بی سابقه است. 

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم اکبری روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: سال ۹۹ تنها ۱۴۷ نفر از طریق آزمون استخدامی و ۲۵۰ نفر از طریق قبولی در دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش استان شدند این در حالی است که تنها در سال گذشته، ۵۶۶ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان در این اداره کل جذب شدند.

وی افزود: سهم استان در سال ۱۴۰۲ جذب ۵۵۰ نفر نیروی انسانی از طریق آزمون بود که ۴۴۸ نفر جذب شده و در مدارس استان حاضر شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ادامه داد: امسال هم پیگیری های خوبی در زمینه جذب نیروی انسانی در آموزش وپروش خراسان شمالی انجام شده است و بر این اساس سهم استان برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ۵۷۹ نفر اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: قرار است از طریق برگزاری آزمون استخدامی نیز ۸۱۴ نفر نیروی انسانی در زمینه آموزگاری، دبیری و هنرآموزی جذب شوند و بیش از ۴۰۰ نفر مربی نیز از این طریق به کار گرفته شود.

اکبری با اشاره به پیگیری ها برای جذب ۲۰۰ نفر نیروی خدماتی در آموزش و پرورش خراسان‌شمالی، گفت: براساس پیش بینی ها، تا مهر سال آینده یکهزار و ۱۰۰ نفر از نیروهای آموزش وپرورش استان بازنشسته می شوند که در این زمینه نیازمند جذب نیروی انسانی هستیم.

بهره برداری از ۳۰۰ کلاس درس

وی درباره اقدامات انجام شده برای ارتقای زیرساخت های آموزشی خراسان شمالی گفت: ۳۰۰ کلاس درس در قالب ۵۰ آموزشگاه طی عملکرد دولت سیزدهم در استان بهره برداری شده است.

اکبری خاطرنشان کرد: اکنون ۱۲۶ طرح آموزشی استان با ۶۰ هزار مترمربع وسعت در دست ساخت است.

وی با اشاره به به کارگیری نیروهای خرید خدمات، یادآور شد: این نیروها برای تدریس در ۱۸۲ کلاس درس جذب شده اند اما از ابتدای سال تحصیلی قرارداد ندارند و به همین لحاظ از دریافت حقوق و مزایای بیمه ای محروم مانده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پیگیری های زیادی برای انعقاد قرارداد و برقراری بیمه و حقوق این نیروها انجام شده است.

تاکید بر توسعه متوازن رشته ای

اکبری با بیان اینکه آموزش و پرورش خراسان‌شمالی بر تحقق توسعه متوازن رشته ای تاکید دارد، گفت: اکنون ۴۴.۳ درصد از دانش آموزان دوره متوسطه دوم استان در هنرستان‌ ها تحصیل می کنند.

وی افزود: رشته های هنرستانی در ۲ سال گذشته مورد اقبال دانش آموزان قرار گرفته است و سهم هنرستان ها در جذب دانش آموز از ۳۶.۴ درصد به ۴۴.۳ درصد رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: اجرای برنامه‌های آینده پژوهی سبب شد تا گرایش دانش آموزان به رشته های هنرستانی امسال نسبت به پارسال چهار درصد افزایش یابد.

اکبری با اشاره به ثبت نام بیش از چهار هزار دانش آموز استان در المپیادهای علمی، گفت: چهار هزار و ۷۷۶ دانش آموز در مرحله نخست المپیادهای علمی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ثبت نام کردند که این رقم در سال تحصیلی گذشته حدود چهار هزار و ۳۰۰ نفر بود.

وی افزود: سال تحصیلی گذشته ۵۰۹ دانش آموز استان به مرحله دوم این المپیادها راه یافتند که کسب سه نشان برنز جهانی و ۹ مدال ملی حاصل تلاش دانش آموزان و معلمان استان در این رویداد علمی بود.

بیش از ۱۹۳ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۲۰ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد بیش از ۱۱۰ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha