رفع تصرف باغ ۲۳ هکتاری در کجور نوشهر با ورود دستگاه قضا

نوشهر- ایرنا- باغ ۲۳ هکتاری روستای "حسن آباد" بخش کجور نوشهر پس از سال ها تصرف با ورود دستگاه قضایی باز پس گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق گفته اهالی این روستا، متخلف نزدیک به یک دهه این باغ را به تصرف خود در آورده بود به گونه ای که در سال های اخیر با گماشتن یک نگهبان از این باغ برای تعلیف دام های خود استفاده می کرد.

بخشدار کجور روز شنبه با تایید این خبر گفت: براساس گزارش‌ها، بازدیدهای میدانی و اسناد موجود مشخص شد مالکیت اصلی باغ بنیاد مستضعفان بوده و شخصی که از آن بهره مند می شد مالک نبوده و به شکل غیر قانونی به تصرف خود در آورد.

جواد عارفی نیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقدامات باز پس گیری این باغ از ماه پیش پس از کش و قوس های اداری و قضایی در نهایت فرد متصرف مجرم شناخته شد و پس از پرونده سازی و سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

وی اظهار کرد : سرانجام این باغ از متصرف باز پس گرفته شد و با همکاری دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی و قضایی پلمب و از ورود اشخاص به داخل آن ممنوع شد.

رفع تصرف باغ ۲۳ هکتاری در کجور نوشهر با ورود دستگاه قضا

بخشدار کجور ضمن قدردانی از همراهی مسوولان حوزه قضایی، امنیتی و انتظامی در رفع تصرف این باغ تاکید کرد : همسو با سیاست های دولت جهادی خط قرمز مسوولان منطقه دخل و تصرف به اراضی منابع ملی، تخریب اراضی باغی و کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز بوده و هیچگاه اجازه جولان به افراد سودجو داده نمی شود اقدام به تخریب طبیعت این منطقه همیشه سرسبز کنند.

حسن آباد با جمعیتی دست کم ۹۰ خانوار در بدو ورود به کجور نوشهر جزو نخستین روستای این بخش کوهستانی خطه غربی مازندران است.

بخش کوهستانی و تاریخی کجور نوشهر باقدمتی هفت هزار ساله، واقع در جنوب شرقی نوشهر حدود ۷۵ کیلومتر با این شهرستان فاصله دارد. این بخش از ۶۴ روستا، پارچه آبادی و ۲ نقطه شهری برخوردار است که حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت ثابت و ۲۵ هزار نفر جمعیت متغیر در دل خود جای داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha