برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۲۵ بقعه از بقاع متبرکه استان کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از اجرای سوگواره یاس نبوی در ۲۵ بقعه از بقاع متبرکه استان کرمانشاه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «مجید میرزایی» روز شنبه به ایرنا توضیح داد که امامزاده ابراهیم(ع) طاقبستان، حرم مطهر سیده فاطمه(س) ، مسجدو زیارتگاه صاحب الزمان (عج) ، امامزاده احمد(ع) شهرستان سنقر، امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان کنگاور، حرم مطهر احمدبن اسحاق(ره) شهرستان سرپل‌ذهاب و امامزاده باقر(ع) بیستون از جمله بقاع متبرکه ای هستند که سوگواره یاس نبوی در آن آستان مقدس برگزار می شود.

وی ادامه داد: دشمن در عصر حاضر همانند صدر اسلام در حال تلاش برای نفوذ در سبک زندگی و حوزه های اجتماعی و فرهنگی است و ترویج فرهنگ فاطمی یکی از مؤثرترین راه‌های مقابله با این نفوذ است.

حجت الاسلام و المسلمین میرزایی افزود: بدین منظور اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به مناسبت ایام شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) برنامه های ویژه ای را تحت عنوان سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه استان کرمانشاه برگزار می نماید.

وی ادامه داد : سیاه پوش نمودن ادارات و بقاع متبرکه، پخش مداحی و کلیپهای ویژه شهادت در بقاع متبرکه، راه اندازی کاروان عزای سوگواران فاطمی در مناطق شهری و معابر عمومی ، برپائی مواکب و ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی در طول مسیر عزاداری و بقاع متبرکه استان کرمانشاه و اعزام ۱۸ نفر مبلغ اعزامی از قم به بقاع متبرکه از جمله برنامه های این اداره در ایام فاطمیه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به برنامه شب و روز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها گفت : در شب و روز شهادت حضرت زهرا(س) نیز برنامه‌های مختلفی از جمله‌ سخنرانی ، مداحی، عزاداری و روضه خوانی، جلسات‌ و محافل انس باقرآن کریم با حضور مبلغین برگزار می شود و خطبه فدکیه، حدیث شریف کساء و زیارتنامه حضرت زهرا(س) نیز در بقاع متبرکه قرائت می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرزایی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری نماز جماعت ظهر شهادت و اطعام عزاداران نیز از برنامه های دیگر ایام فاطمیه توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha