وزیر دفاع آلمان بر ضرورت خودکفایی دفاعی اروپا تاکید کرد

تهران – ایرنا - بوریس پیستوریوس (Boris Pistorius) در مصاحبه‌ای گفت که با تغییر توجه آمریکا به اقیانوس هند و اقیانوس آرام و کاهش حضور نظامی در قاره سبز، اروپا باید برای دستیابی به خودکفایی دفاعی شتاب کند زیرا ممکن است تهدیدهای نظامی جدیدی تا پایان دهه میلادی جاری پدیدار شوند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت که پیستوریوس در مصاحبه امروز با روزنامه ولت آم زونتاگ (Welt am Sonntag) گفت: روسیه با افزایش قابل‌توجه تولید تسلیحات به تدارک جنگ علیه اوکراین ادامه داده و همزمان کشورهای حوزه بالتیک، گرجستان و مولداوی را تهدید می‌کند.

پیستوریوس با اشاره به زمانبربودن خودکفایی اروپا در تولید اقلام نظامی گفت: ما اروپایی‌ها باید برای تضمین امنیت در قاره‌ خود بیشتر تعامل کنیم. ما از نظر نیروهای مسلح، صنایع و جامعه حدود ۵ تا ۸ سال فرصت داریم.

او افزود که اروپا به‌خوبی می‌داند که اگر واشنگتن با کمک‌های جدید به اوکراین موافقت نکند، ممکن است خود تامین هزینه را بر عهده گیرد.

وزیر دفاع آلمان ادامه داد که اکنون انتخاب یک دولت دوستدار اتحادیه اروپا در لهستان می‌تواند مثلث برلین، پاریس و ورشو را قادر به توسعه بیشتر همکاری‌های نظامی کند.

پیستوریوس گفت که فعلاً پیش‌بینی نمی‌کند ارتش آلمان مأموریت‌هایی در مقیاس افغانستان و مالی را تکرار کند، با این حال "مأموریت‌های کوچک، به‌ویژه در زمینه مشاوره نظامی یا همکاری با کشورهایی که لزوماً ارزش‌های مشترکی با ما ندارند، ضروری خواهد بود. "

وی ادامه داد: راه دیگر آن است که دیگر با این کشورها تماس نداشته و آنها را دست روس‌ها و چینی‌ها بسپاریم که این بسیار خطرناک‌تر خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha