مشارکت بیش از ۱۹۰ هزار یزدی در پویش ملی سلامت

یزد- ایرنا - رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت یزد گفت: تاکنون ۱۹۶ هزار نفر در قالب پویش ملی سلامت در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت در سطح استان غربالگری شدند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد ، "محمد علی اوزی نژاد" با بیان اینکه این طرح از ۲۰ آبان در استان آغاز و تا ۱۵ دی ادامه دارد افزود: تمام افراد ۱۸ سال به بالا و زنان باردار در تمامی گروههای سنی از لحاظ فشار خون و دیابت بررسی می شوند و آموزش های خود مراقبتی را دریافت می کنند.

وی اظهار کرد: در این راستا افراد می توانند به یکی از مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه کرده تا از وضعیت سلامت خود آگاه شوند، زیرا عدم آگاهی مردم از بیماری موجب تشدید عوارض می شود.

وی تصریح کرد: بیماریهای غیر واگیر دیابت، فشارخون بالا، سرطان و بیماری های مزمن تنفسی به همراه چهار عامل خطر کم تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف الکل و دخانیات مهم ترین علل مرگ ومیر ناشی از ایین بیماریهای را افزایش می دهند، بنابراین شناسایی بیماران دیابتی و فشار خون و همچنین مراقبت آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اوزی نژاد اضافه کرد: افزایش شیوع بیماریهای غیر واگیر و ماهیت مزمن، پیشرونده و ناتوان کننده آن باعث بوجود آمدن مشکلات عدیده ای می شوند و متاسفانه نیروی مولد جوامع را به طور مستقیم در معرض خطر مرگ ومیر، معلولیت و ناتوانی قرار می دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد پیش از این اعلام کرد: ۳۹ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان مبتلا به پرفشاری خون (فشارخون بالا) هستند و یزد در زمینه شیوع این بیماری، جزو سه استان نخست کشور است.

محسن میرزایی با بیان اینکه ۳۹ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان مبتلا به پرفشاری خون هستند، گفت: یزد در زمینه شیوع این بیماری، جزو سه استان نخست کشور است.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha