پخش آسفالت در معابر شمال تهران به مرز ۷۵ هزار تن رسید

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه یک گفت: عملیات پخش آسفالت در معابر شهری با اجرای طرح تحول ۲۰ گانه خدمت در شهر تهران، با فعالیت شبانه روزی کارگاه‌ها برای مرمت شهر، در پنج هزار نقطه و ۳۱۰ معبر منطقه یک در سال جاری اجرا و طی آن، آسفالت ریزی در سطح معابر و بزرگراه‌ها به مرز ۷۵ هزار تن رسید.

به گزارش ایرنا، سید مهدی صباغ روز شنبه اظهار کرد: آسفالت معابر بعنوان شریان های حیاتی شهر نیاز است با مرمت و ترمیم اساسی و لکه گیری، ترمیم و حرکت در آنها روان شود تا شهروندان بتوانند با سهولت و ایمنی بیشتر تردد کنند.

وی افزود: بر همین اساس نسبت به ۱۲ ماه سال گذشته که ۴۱ هزار تن آسفالت در منطقه یک پخش شده بود امسال با تمهیدات لازم، نیاز سنجی محلات، دریافت بودجه و پشتکار و تلاش شبانه نیروهای معاونت فنی و عمرانی، این میزان تاکنون به ۷۵ هزار تن رسیده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال با پخش آسفالت در معابر و بزرگراه‌های منطقه توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران و این منطقه، در حدود ۱۵ هزار تن دیگر نیز افزوده شود و به ۹۰ هزار تن برسد.

صباغ ادامه داد: براساس بازدیدهای محلی و احصا، نقاطی که نیاز به آسفالت داشتند، ۵۶ معبر اصلی و بزرگراهی و ۲۵۴ معبر فرعی شناسایی و عملیات روکش اساسی در آنها به مساحت بیش از ۵۵۰ هزار متر مربع انجام شد.

وی بزرگراه‌های شهید بابایی و ارتش و خیابان‌های ولیعصر (عج)، مقدس اردبیلی، شهیدان موسیوند، واعظی، اردستانی، صبوری، توحید، بلوار گلها و میادین تجریش و نیایش را از مهمترین معابری دانست که در هشت ماهه سال جاری مرمت و روکش آسفالت شده است.

پخش آسفالت در شمال تهران به مرز ۷۵ هزار تن رسید

تجمع امت فاطمی در میدان نبوت تهران

همزمان با روز شهادت دخت مکرم پیامبر اسلام(ص) در روز یکشنبه در تجمع عزاداران فاطمی پس از نماز ظهر و عصر، با اجرای رسالت بوذری و سخنرانی علی‌اکبر رائفی‌پور و با شعرخوانی صابر خراسانی، مرثیه خوانی و سینه‌زنی حاج‌محمود کریمی و سیدمحمود علوی در میدان نبوت (هفت‌حوض) میزبان عزاداران فاطمی خواهد بود.

این مراسم با پخش مستقیم از شبکه دو صدا و سیما در حالی برای دومین سال پیاپی برگزار می‌شود که در سال گذشته با استقبال پرشور شهروندان منطقه همراه بود.

در این راستا میدان نبوت و معابر منتهی به این میدان با ۷۰۰ متر کتیبه و پارچه مشکی و طرح‌های مناسبتی ویژه ایام فاطمیه سیاه‌پوش و برای میزبانی از عزاداران فاطمی آماده‌سازی شده است.

در جریان برگزاری این مراسم نیز ۲ موکب فرهنگی با اجرای دمام‌زنی، ۱۰موکب پذیرائی و یک چایخانه حضرتی تدارک دیده شده است.

تمهیدات ویژه ترافیکی این مراسم با انسداد مسیر غرب میدان نبوت و معابر ذیل و خیابان جانبازان غربی حد فاصل خیابان شهید بختیاری به سمت شرق تا میدان نبوت و همچنین هدایت وسایل نقلیه به معابر جایگزین از ساعت ۱۱ ظهر تا ۱۵ با حضور عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی صورت خواهد گرفت.

پخش آسفالت در شمال تهران به مرز ۷۵ هزار تن رسید

رفع دغدغه اهالی محله آسمان با ایجاد دوربرگردان های همسطح در بلوار پاکنژاد

معاون حمل و نقل ترافیک منطقه ۲ گفت: به منظور رفع دغدغه‌های اهالی محله آسمان در خصوص روان سازی ترافیک، دوربرگردان های همسطح در بلوار شهید پاکنژاد احداث شد.

محمد حسین کریمی ضمن تأکید بر اولویت‌های منطقه در روان سازی تردد و ارتقای ایمنی شبکه معابر بزرگراهی و معابر شهری گفت: بمنظور روان سازی و فع گره‌های ترافیکی بلوار شهید پاکنژاد و نیز دغدغه اهالی این منطقه جهت دسترسی آسان محلی، پس از طرح مطالعاتی و کارشناسی، دوربرگردان در دو سوی تقاطع پاکنژاد و خیابان سرو احداث شد.

وی افزود: یکی از روش‌های کم هزینه و زود بازده در شبکه معابر شهری حذف همه حرکت‌های چپ گرد و نیز حرکت مستقیم مسیر فرعی در محل تقاطع است که با اصلاح هندسی و ایجاد دوربرگردان در دو سوی تقاطع بلوار پاکنژاد و خیابان سرو، دسترسی شمال به شمال و جنوب به جنوب تسهیل شد.

وی اضافه مرد: کنترل ورودی و خروجی بزرگراه یادگار امام(ره) به بلوار پاکنژاد از دیگر اهداف احداث این طرح بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha