۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۲۱:۳۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85324231
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مولدسازی بهترین راهکار برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام در حوزه‌های مختلف‌، راهکاری بهتر از مولدسازی وجود ندارد و در این باره باید با جدیت ورود پیدا کرد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا شنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در زمینه مولدسازی با توجه به تفویض اختیاری که به استان‌ها داده شده است، لازم است جدی‌تر ورود پیدا کنیم و انتظار داریم همه دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
وی افزود: ۲سال است که موضوع مولدسازی مطرح شده اما راه به جایی نبرده است البته این مساله فقط مربوط به این استان نیست و کشوری است، فرآیند زمان بری دارد و با توجه به تقویض اختیار به استان‌ها، این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم، ضمن اینکه آموزش و پرورش در این زمینه می‌تواند بهره‌مندی خوبی داشته باشد.

استاندار کردستان در ادامه گفت: در ارزیابی عملکرد شوراها باید بیشتر تاکید بر روی ارزیابی کیفی باشد، هرچندکمیت هم اهمیت دارد اما کیفیت و نتایج کار مهمتر است.

وی تاکید کرد: حوزه‌های مدیریتی آموزش و پرورش کار تحلیلی آماری از وضعیت این نهاد ارائه داده و نقاط ضعف و قوت حوزه‌های مختلف آن بررسی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: این نهاد در استان در طول ۲ سال گذشته بصورت تیمی عمل کرده و در بسیاری از شاخص‌ها در رتبه های بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

هاشم ناظمی جلال افزود: آموزش و پرورش کردستان در وزارتخانه خوشنام است به گونه‌ای که از میزبانی ما برای برگزاری برنامه‌ها و مسابقات مختلف کشور بدون درنگ استقبال می‌شود.

وی یادآور شد: در اجرای بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌های کشوری استان اول هستیم و تمام تلاش ما تداوم این روند و کسب موفقیت‌های بیشتر است.

رییس سازمان مریریت و برنامه‌ریزی کردستان نیز اظهار کرد: در اینکه کار آموزش و پرورش بنیادی و حیاتی است شکی نیست اما مواردی که برای جذب اعتبار مطرح می‌شود باید براساس مقتضیات قانونی باشد چرا که دست ما نیز بسته است و تمام برنامه‌ها جنبه ملی دارد.

اکبر محمدی افزود: بهترین منبع درآمد برای پروژه های آموزش و پرورش املاک آموزش و پرورش است و لازم است در این مهم مورد توجه قرار بگیرد.

شرکت بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات ورزشی

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: مسابقات ورزشی دانش‌آموزی یکی ازبرنامه‌های اصلی ما است که در چهار سطح مدرسه، شهرستان، استان و کشور و با هدف استعدادیابی دانش‌آموزان و همچنین توجه به سلامت جسمانی آنان برگزار می‌شود.

افشین خوشگوار افزود: در سه ساله اخیر در مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای ۱۰۴ هزار دانش‌آموز معادل ۴۸ درصد دانش آموزان مشارکت داشتند که از این تعداد بیش از ۲۹ هزار نفر یعنی ۲۸ درصد به مرحله شهرستانی راه پیدا کردند.

وی اضافه کرد: از این تعداد نیز بیش از پنج هزار دانش‌آموز یعنی ۱۸ درصد از مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافته و در نهایت ۳۶۵ دانش‌آموز در مرحله کشوری مسابقات ورزشی شرکت کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان به میزبانی شایسته استان از مسابقات و جشنواره کشوری ژیمناستیک و مسابقات پدر و پسر مادر و دختر در سال جاری اشاره کرد و گفت: استان کردستان در مسابقات ورزش دانش‌آموزی در رتبه‌بندی قطبی رتبه اول قطب اول و در جمع بندی نهایی رتبه هفتم را به خود اختصاص داد، ضمن اینکه ۲۶ دانش آموز ورزشکار استان به مسابقات کشوری در رشته‌های مختلف راه یافته‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه اطهار کرد: در مجموع در استان ۲۹ کانون فرهنگی و تربیتی دانش‌آموزی وجود دارد که چهار مورد آن جدیدالاحداث بوده و مابقی قدیمی و بافت فرسوده هستند.

عزت الله طیبی‌راد افزود: در حال حاضر پنج کانون فرهنگی و تربیتی در شهرستان‌های بیجار، سروآباد، دهگلان، مریوان و کامیاران پس از چندسال هنوز نیمه تمام بوده و تکمیل نشده است که انتظار می رود تکمیل این پروژه‌ها در اولویت قرار گیرد.
وی در ادامه خواستار رعایت دستورالعمل اردوها و بازدیدهای دانش‌آموزی توسط دستگاه‌های مختلف شد و گفت: اعزام دانش آموزان از سوی برخی از دستگاه ها به مسابقات و جشنواره‌های خارج از کشور و یا اردوها و بازدیدهای مختلف باید با هماهنگی لازم با آموزش و پرورش انجام شود.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha