۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۲۶
کد خبر: 82560135
T T
۰ نفر
سنندج تابستان 96 ميزبان مسابقات دوو ميداني دانش آموزان كشور مي شود

سنندج- ايرنا- معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش كردستان گفت: مسابقات دوو ميداني دانش آموزان دختر و پسر سراسر كشور تابستان 96 به ميزباني استان كردستان در سنندج برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، افشين خوشگوار در نشست شوراي آموزش و پرورش استان در سنندج افزود: اين مسابقات 24 تا10 مرداد 96 با شركت هزار و 670 دانش آموز دختر و پسر و با شعار رضايت، امنيت و سلامت از منزل به منزل به ميزباني سنندج برگزار مي شود.
وي با بيان اينكه برگزاري مسابقات يكي از برنامه هاي محوري حوزه تربيت بدني بوده و همواره مورد توجه و اقبال معلمان و دانش آموزان بوده است، اظهار كرد: اين مسابقات در چهار مرحله آموزشگاهي، شهرستان، استان و كشوري اجرا مي شود.
به گفته وي در سه مرحله اول اين مسابقات در مجموع 127 هزار دانش آموز مشاركت داشته و نفرات و تيم هاي برتر براي حضور در مرحله كشوري آماده شده اند.
معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش كردستان همچنين با اشاره به ارزيابي مسابقات در تيم هاي مختلف افزود: از سه سال گذشته برنامه مدوني براي ميزباني مسابقات تدوين شده است.
وي ادامه داد: بعد از وقفه 13 ساله، در بهمن 94 استان كردستان ميزبان مسابقات كشتي پهلواني و ورزش هاي زورخانه اي شد و مسابقات كشوري ژيمناستيك دانش آموزان دختر و پسر دوره ابتدايي و متوسطه اول نيز تابستان 95 به ميزباني استان برگزار شد.
خوشگوار در ادامه اعزام تيم هاي ورزشي استان به مسابقات كشوري را ديگر برنامه اين معاونت در تابستان سال جاري عنوان كرد و گفت: اين مسابقات از 15 تير تا 15 شهريور 96 به ميزباني استان هاي كردستان، خراسان رضوي،آذربايجان غربي، فارس و مركزي برگزار مي شود.
وي با بيان اينكه 610 نفر دانش آموز، سرپرست و مربي در قالب 58 تيم ورزشي در مسابقات كشور حضور خواهند داشت، افزود: از اين تعداد 34 تيم مربوط به پسران و 24 تيم دختران هستند كه در تمامي رشته ها در مسابقات كشوري شركت مي كنند.
معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش كردستان همچنين گزارشي از اقدامات صورت گرفته در راستاي آماده سازي تيم هاي ورزشي براي حضور موفق در مسابقات كشوري نيز ارائه كرد و خواستار تامين مالي اعزام دانش آموزان به اين مسابقات شد.
وي كل اعتبار مورد نياز براي اعزام تيم هاي دانش آموزي استان را سه ميليارد ريال عنوان كرد و با بيان اينكه بخشي از اين مبلغ تامين شده است گفت: براي اعزام دانش آموزان دختر به مسابقات كشوري در مشهد مقدس نيازمند مساعدت شوراي اموزش و پرورش استان هستيم .
خوشگوار با اشاره به ارتقاء رتبه ورزشي دانش آموزان استان به هشتم كشوري در سال 95 ابراز اميدواري كرد، اين رتبه ها در سال جاري ارتقاء پيدا كند.
275 هزار دانش آموز كردستاني در سه هزار و 700 مدرسه و 14 هزار كلاس درس مشغول به تحصيل هستند.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغي/**انتشار دهنده: اميد بهمني