وزارت بهداشت غزه خواستار تحقیقات بین المللی درباره جنایات اسرائیل در بیمارستان عدوان شد

تهران - ایرنا - وزارت بهداشت غزه خواستار تحقیقات بین المللی در خصوص جنایات اخیر صهیونیست ها در دفن اجساد شهدا به طرز وحشیانه در بیمارستان کمال عدوان در شمال این نوار باریکه شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا شبکه العربی قطر به نقل از وزارت بهداشت غزه اضافه کرد: پس از اینکه نیروهای ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل اجساد شهدا را به طرز وحشتناکی در بیمارستان کمال عدوان دفن کردند، خواستار تحقیقات بین المللی در این زمینه هستیم.

وزارت بهداشت غزه اضافه کرد: نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی کادر درمان را در حیاط این بیمارستان جمع و ۷۰ نفر از آنها را دستگیر کردند.

این وزارتخانه غزه در ادامه با اشاره به اینکه اشغالگران صهیونیست پس از ویران کردن بیمارستان کمال عدوان، تعدادی از مجروحان را همراه با پیکر شهدا در چاله بزرگی قرار دادند، افزود: نیروهای سفاک رژیم اسرائیل برخی از مجروحان را زنده به گور کردند.

وزارت بهداشت غزه افزود:‌ آنچه نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل در بیمارستان کمال عدوان انجام دادند جنایت جنگی ترکیبی علیه غیرنظامیان و کادر پزشکی در نوار غزه است.

این منبع درمانی در غزه اضافه کرد: بیم آن داریم که رژیم اشغالگر اسرائیل قتل عام و جنایت جنگی که در بیمارستان کمال عدوان انجام داد را در بیمارستان «العوده» نیز مرتکب شود.

با اشاره به اینکه اشغالگران صهیونیست اخیرا قتل عام بزرگی را در جبالیا در شمال نوار غزه انجام دادند، افزود:‌ نیروهای رژیم اسرائیل در جدیدترین جنایت خود ۱۴ نفر از فلسطینی ها را شهید و ده ها نفر از آنها را در جبالیا در شمال غزه مجروح کردند.

پیشتر شبکه الجزیره دیگر رسانه قطر نیز به نقل از خبرنگار این شبکه در غزه گزارش داده بود که نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل با استفاده از بولدوزر چادرهای آوارگان در حیاط بیمارستان کمال عدوان را تخریب و همه کسانی که در آنها پناه گرفته بودند را به شهادت رساندند.

عماد زقوت، روزنامه نگار فلسطینی در این باره گفت: پیکرهای بیش از ۲۰ شهید که توسط بولدوزرهای اشغالگران به شهادت رسیده اند همچنان در بیمارستان کمال عدوان است.

شبکه روسیه الیوم نیز به نقل از وزارت بهداشت فلسطین در غزه نوشت که اشغالگران صهیونیست هر جنبنده‌ای را در بیمارستان‌های کمال عدوان و العوده هدف قرار دادند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha