تعطیلی بخش سی‌تی‌آنژیوگرافی بیمارستان شهید صدوقی یزد صحت دارد؟

یزد- ایرنا- بخش سی‌تی‌آنژیوگرافی بیمارستان بزرگ و دولتی شهید صدوقی یزد ۳۰ آبانماه امسال به همت یکی از خیرین استان در این مرکز درمانی آغاز بکار کرد اما خبر تعطیلی و عدم فعالیت این بخش در یکی از کانال‌های خبری موجب نگرانی بیماران و مراجعه کنندگان شد.

به گزارش ایرنا، در خبر منتشر شده در این کانال خبری که به سرعت بازتاب یافت، اختلاف بر سر تعرفه های پزشکی بعنوان یکی از دلایل اصلی غیر فعال شدن این مرکز یاد شد.

۳۰ آبانماه امسال، دومین مرکز سی تی آنژیو گرافی استان یزد در بیمارستان دولتی شهید صدوقی یزد افتتاح شد؛ این مرکز با هزینه ۸۰ میلیارد ریال به همت آقای "دیهیمی" خیر یزدی مورد بهره برداری قرار گرفت.

دستگاه سی تی اسکن ۱۲۸ اسلاید پیشرفته که توسط دانشگاه علوم پزشکی یزد تامین شده ویژه بررسی عروق و بویژه عروق قلب است و حساسیت بسیار بالایی در تشخیص گرفتگی عروق قلبی دارد.

بخش سی تی آنژیوگرافی یزد تعطیل نشده است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد، روز یکشنبه در پی انتشار خبر غیر فعال شدن این مرکز به ایرنا گفت: این دستگاه در مرحله انتهای آموزش نیروها برای انجام سی تی آنژیوگرافی قلب قرار دارد و با توجه به حساسیت بالای دستگاه، کارشناسان باید دوره های مورد تایید و مصوب را طی کنند.

دکتر سید کاظم رضوی، ادامه داد: اکنون این دستگاه فعال و خدمات سی تی آنژیوگرافی به غیر از عروق کرونل در حال انجام است و گزارش آن توسط گروه رادیولوژی ارائه می شود.

به گفته وی از مجموع خدماتی که توسط دستگاه سی تی آنژیوگرافی قابل انجام است فقط بررسی عروق قلب، تحت پوشش بیمه نیست که چندین روش جایگزین برای آن وجود دارد که هزینه آن به مراتب کمتر و در قالب پوشش بیمه انجام می شود.

رضوی یادآور شد: متخصصان گروه رادیولوژی و کارشناسان تصویربرداری سالهاست که خدمات آنژیوگرافی قلب را در بیمارستان افشار با تعرفه های موجود انجام می دهند؛ کارشناسان و متخصصان بخش تصویربرداری بنا به سوگندی که یاد کرده اند در هر شرایطی خدمات پزشکی را به نحو مطلوب انجام می دهند.

وی اضافه کرد: بیشترین بار تشخیصی کرونا در دوره تاخت و تاز این ویروس، بر عهده گروه رادیولوژی و کارشناسان تصویربرداری با از جان گذشتگی و بدون چشمداشت مالی بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد اضافه کرد: تعرفه های پزشکی نیز مصوب شورای عالی بیمه است و توسط هیات وزیران ابلاغ شده و برای انجام هر خدمت تعرفه خاصی منظور شده است که دانشگاه به کاشناسان و متخصصان پرداخت می کند.

به گفته وی گروه رادیولوژی و تصویر برداری دانشگاه علوم پزشکی یزد، بدون چشم داشت مالی ، ماهانه ۵۰ هزار خدمت تصویربرداری انجام و گزارش می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha