۲۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰
کد خبر: 85324459
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجتماع فاطمیون در قشم برگزار شد

۲۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰
کد خبر: 85324459
اجتماع فاطمیون در قشم برگزار شد

قشم - ایرنا - مردم مومن و ولایت مدار قشم بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در سالروز شهادت مظلومانه حضرت زهرای مرضیه (س) امروز (یکشنبه) با حضور در عزاداری خیابانی اجتماع فاطمیون سوگواری کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اجتماعی فاطمیون و مراسم عزاداری هیات های مذهبی قشم با حضور امام جمعه این شهرستان مرزی در آستان مقدس امامزاده سید مظفر(ع) این شهر برگزار شد.

عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از گوشه و کنار این شهر در قالب هیات های عزاداری و دسته های سینه زنی در آیین سوگواری شهادت بهانه آفرینش حضرت زهرای مرضیه (سلام الله علیها) شرکت کردند.

در این مراسم معنوی که علاوه بر هیات های عزاداری، مردم ولایت مدار جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب نیز حضور داشتند ساحل نشینان نگین خلیج فارس با برگزاری آیین‌ سینه‌ زنی و نوحه‌ خوانی بومی و محلی در رثای مظلومیت مادر امامت و همسر ولایت حضرت فاطمه زهرا (س) اشک ماتم ریختند.

همچنین حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم پیرامون شخصیت، سجایای اخلاقی و معرفتی و ویژگی های بانوی دو عالم ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) در دفاع از حریم ولایت و حقیقت سخنرانی کردند.

اجتماع فاطمیون همه ساله در سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان مرزی قشم برگزار می شود.

حضرت فاطمه (س) مشهور به فاطمه زهرا (پنج بعثت - ۱۱ هجری قمری)، دختر پیامبر اسلام (ص) و خدیجه کبری (س) و همسر امام علی (ع) است.

ایشان یکی از پنج‌ تن آل‌ عبا (اصحاب کساء) است که شیعیانِ دوازده امامی آنها را معصوم می‌ دانند. امام دوم و سوم شیعیان، حضرت زینب (س) و حضرت ام‌ کلثوم از فرزندان ایشان هستند.

زَهراء، عَذراء، معصومَه، حَوراء إنسیّه، حُرَّه، مُبارَکه، بَتُول، سَماویَّه، صِدّیقَه، طَیّبَه، زََکیَّه، عَذراء، راضیَه، حانیَه، مَرضیَّه، زاهِدَه، حُرَّه و سیدة نساء العالمین از القاب ایشان و اُمّ اَبیها کنیه مشهور او است.

وجود نازنین حضرت زهرا (س) اندکی پس از رحلت پیامبر(ص) و در جریان هجوم افرادی بی بصیرت به خانه‌ اش، آسیب دید، در بستر بیماری افتاد و پس از مدت کوتاهی در سوم جمادی‌ الثانی سال ۱۱ هجری قمری در مدینه به شهادت رسید.

پیکر دختر پیامبر (ص) به سفارش خودش شبانه و مخفیانه دفن شد و مزارش هیچ‌ گاه مشخص نشد.

شیعیان، حضرت فاطمه (س) را الگوی خود می‌ دانند و در سالروز شهادت ایشان که به ایام فاطمیه مشهور است، عزاداری می‌ کنند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha