۲۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۳
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85324507
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیکر شهید مدافع حرم در ملارد تشییع شد+ فیلم

۲۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۳
کد خبر: 85324507
پیکر شهید مدافع حرم در ملارد تشییع شد+ فیلم

ملارد - ایرنا - پیکر مطهر شهید مدافع حرم رضا عباسی پس از هشت سال انتظار، امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در شهرستان ملارد تشیع شد.

به گزارش ایرنا، مراسم تشیع پیکر مطهر شهید مدافع حرم رضا عباسی همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بردستان مردم ولایی، شهید پرور و قدرشناس شهرستان ملارد صبح امروز یکشنبه برگزار شد.

مردم شهر اقتدار و امنیت پیکر مطهر این شهید تازه تفحص شده در سوریه را از مسیر سرآسیاب، میدان آزادگان حسینیه شهید هاشمی همراهی کرده و به سمت گلزار شهدا تشییع و در کنار سایر شهدای این شهرستان به خاک سپرده می شود.

شهید رضا عباسی متولد یکم آبان ماه ۱۳۵۸ و زاده شهرستان صحنه بود که دوران کودکی اش در زیر آتش توپخانه‌ها و موشک باران جبهه غرب در دوران دفاع مقدس سپری شد.

وی پس از گذراندن دوره‌های آموزشی لازم برای نبرد با کفار داوطلبانه عازم سوریه شد و علت رفتنش را به همسرش اینگونه بیان کرد: «همانگونه که تمام کفار از سراسر دنیا بر علیه مسلمانان سوریه و عراق جمع شدند ما نیز نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم و نظاره‌گر سر بریدن مظلومان باشیم، نمی‌گذاریم بار دیگر حضرت زینب (س) به اسارت گرفته شود».

سرانجام پس از ۲ سال انتظار برای دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) عازم سوریه شد و در ٢١ دی ماه ۱۳۹۴ در منطقه عملیاتی خان‌طومان در شهر حلب سوریه به شهادت رسید و پیکرش پس از هشت سال به کشور بازگشت.

شهرستان ملارد با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت از شمال با فردیس، از جنوب با دهستان جوقین، از شرق با شهریار و از غرب با ماهدشت و اشتهارد هم‌جوار است.

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و صفادشت، ۲ شهر ملارد و صفادشت، چهار دهستان به نام های دهستان ملارد شمالی ، دهستان ملارد جنوبی ، دهستان بی‌بی سکینه و دهستان اخترآباد و ۵۹ روستای دارای سکنه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha