خسارت ۱۰۰ میلیارد ریالی دستگاه های خدمات رسان به طرح هادی روستاهای خراسان شمالی

بجنورد-ایرنا- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: انجام طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌های خدمت رسان در روستاهای استان ۱۰۰ میلیارد ریال به طرح‌های هادی خسارت وارد کرده و تاکنون جبران نشده است. 

سعید رئوفی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شرکت های خدمات رسان استان تاکنون مبلغی بابت پرکاری ها و ترمیم پروژه های اجرا شده به بنیاد پرداخت نکرده اند.

وی با گلایه از تخریب های انجام شده به وسیله شرکت های خدمات رسان به زیرساخت های طرح هادی روستایی اظهار کرد: شرکت های خدمات رسان مکلف هستند پس از انجام طرح های عمرانی در روستاها، نسبت به ترمیم و آسفالت معابر اقدام کنند و وضعیت را به حالت قبل بازگردانند اما این اقدام به درستی انجام نمی شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خسارت های مزبور عمدتا مربوط به حفاری های شرکت آب و فاضلاب و شرکت گاز در روستاهای استان است.

وی افزود: سال های اخیر با توسعه خدمات رسانی شرکت گاز به روستاها، شاهد تخریب و خسارت های ناشی از گازرسانی به این مناطق بودیم که البته بخش زیادی از این خسارت ها جبران نشد و بنیاد مسکن خود نسبت به ترمیم آسفالت اقدام کرد.

رئوفی اظهار کرد: خسارت ها به طرح هادی ناشی از خدمات شرکت آب و فاضلاب در روستاها همچنان وجود دارد، با توجه به فرسوده بودن شبکه آب رسانی در این مناطق، همواره شاهد حفاری و تخریب آسفالت هستم.

وی گفت: شرکت آب و فاضلاب براساس قانون مکلف است نسبت به ترمیم آسفالت و بازگرداندن شرایط به پیش از حفاری، اقدام کند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه نگهداری طرح هادی در روستاها اعتباری ندارد افزود: از دهیاری ها انتظار می رود نسبت به نگهداری از طرح هادی به عنوان زیرساخت مهم برای عمران، توسعه و آبادی روستاها حساس باشند.

به گزارش ایرنا، اکنون طرح هادی در ۵۲۰ روستای خراسان شمالی اجرایی شده است و ۷۲ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از مزایای این طرح بهره مند هستند.

میزان بهره مندی روستاییان کشور از طرح هادی به طور میانگین ۶۸ درصد است و بر این اساس خراسان شمالی در این شاخص، بالاتر از متوسط کشوری است. ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که مطالعات طرح هادی در تمامی این مناطق انجام شده است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha